مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها در حال حاضر شرایط ناسالم برای گروههای حساس وجود دارد، گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا اندیشیده شده اما مدارس فردا شنبه تعطیل نیست.

به گزارش جماران، ناصر مهردادی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران در ساعتهای آتی و تمهیدات اندیشیده شده اظهار کرد: پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها امروز (جمعه 10 دی) ایجاد شده که این وضعیت موجب شده تا جلسه کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا تشکیل شود و تمهیداتی را برای جلوگیری از افزایش آلودگی بیندیشد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا تمامی فعالیت واحدهای شن و ماسه از روز شنبه ممنوع شود؛ همچنین فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته پیش رو متوقف خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران عنوان کرد: از دیگر مصوبات جلسه و تمهیدات در نظر گرفته شده افزایش محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد تا سه‌شنبه 14 دی و تا ساعت 19 در تهران است.

مهردادی تصریح کرد: این تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها به‌نوعی پیشگیرانه است و اگر وضعیت بهبود پیدا کند که جلسه‌ای نخواهیم داشت اما اگر کیفیت هوا به شرایط اضطرار برسد جلسه کمیته به‌منظور برنامه‌ریزی‌های دیگر تشکیل خواهد شد.

وی افزود: فعلاً برنامه‌های ذکرشده در ساعتهای آتی اجرایی خواهد شد و همه چیز بستگی به شرایط پیش رو دارد؛ البته از نظرات ایستگاههای هواشناسی و اندازه‌گیری ایستگاههای پایش بهره لازم را می‌بریم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره تعطیلی مدارس و مهدهای کودک نیز اظهار کرد: برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه نخواهیم داشت.

مهردادی افزود:‌ بر اساس شاخصهای اندازه‌گیری ایستگاههای پایش، امروز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داریم و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت کنونی و رفع آلودگی ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون باشیم.

وی با بیان "در صورت ایجاد شرایط اضطرار تصمیمات جدیدتری می‌گیریم"، گفت: در گذشته عدد اندازه‌گیری 200 را شرایط اضطرار می‌دانستند که این عدد در حال حاضر به 150 کاهش یافته است و در صورت وقوع آن جلسات تشکیل می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.