رئیس سازمان محیط زیست به انتقادات از این سازمان در ناتوانی برای حل گرد و غبار خوزستان واکنش نشان داد.

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به انتقادات از این سازمان در ناتوانی برای حل گرد و غبار خوزستان گفت: سیاسی کردن موضوع یا حمله به یک سازمان، کاری را از پیش نمی‌برد؛ مطالبه‌گری و پرسش خوب است، به صورتی که همه را به همکاری سوق دهد.

 به گزارش جماران، معصومه ابتکار با انتشار مطلبی در کانال شخصی‌اش به وقوع پدیده گرد و خاک در خوزستان واکنش نشان داد.

وی اظهار کرد: وقوع طوفان‌های گرد و غبار بسیار ناگوار و سبب عوارض مختلفی برای مردم است، مقابله با گرد و غبار از برنامه‌های مورد توجه دولت بوده؛ از کاشت نهال با مسؤولیت سازمان جنگل‌ها و مراتع تا احیای هورالعظیم که اگرچه هر یک با مشکلات متعددی روبروست، اما در برخی بخش‌ها کم و بیش و در برخی دیگر به طور قابل ملاحظه‌ای اقدامات مشهود است.

ابتکار افزود: اما در عین حال روند خشکسالی دو دهه‌ای خوزستان و بسیاری از نقاط دیگر غرب آسیا رو به تزاید بوده است.

وی در این حال عنوان کرد: این مسؤولیت یک شخص نیست، بلکه مسؤولیت میان سازمان هواشناسی، وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، کشاورزی و سازمان جنگل و مراتع و آبخیزداری، امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست توزیع شده است؛ همچنین یک مسؤولیت بین‌المللی هم در میان هست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بار دیگر منشأ گرد و غبارها را خارجی عنوان و تبیین کرد: به دلیل ماهیت اکثریت قریب به اتفاق طوفان‌های موجود که از کشورهای خارجی و عمدتا عراق  منشأ می‌گیرد، در ماه‌های اولیه مسؤولیت برای اجرای تفاهم نامه‌های مربوطه به عراق سفر کردم و حتی در طی آن، شروع درخت کاری اعلام شد ولی با بالاگرفتن جنگ در آن کشور این برنامه مسکوت ماند.

وی ادامه داد: بارها بارها به دولت عراق تذکر داده شده که آخرینش همین دو ماه پیش بود، اما با شرایط آن کشور پاسخ درخوری رخ نداده است.

ابتکار گفت: با تلاش ایران، قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار دنیا را به این موضوع حساس کرده، به طوری که گزارش جهانی تدوین و دستور کار همکاری جهانی ارائه شد.

وی ادامه داد: دولت ایران طرح درخت کاری در راهپیمایی اربعین توسط زائرین را از مرز مهران امسال شروع کرد.

رئیس سازمان محیط زیست متذکر شد: سیاسی کردن موضوع یا حمله به یک سازمان، کاری را از پیش نمی‌برد مطالبه‌گری و پرسش خوب است، به صورتی که همه مسئولان و دستگاههای مربوطه را به سمت و سوی همکاری فرابخشی سوق دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.