آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک گفت: در روند خصوصی سازی برخی صنایع بزرگ استان، کار به دست کسانی سپرده شده که اهلیت و تدبیر لازم را در اداره امور آن واحد صنعتی ندارند.

 
 
 
به گزارش جماران، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فقدان نظارت جدی در خصوصی سازی سبب بروز مشکل در برخی صنایع استان شده و  به دنبال این مساله مشکلات و چالش های پیچیده در این صنایع به وجود آمده و به ویژه سبب نارضایتی کارگران شده است.

باید هر چه سریعتر راهکاری برای حل مشکلات این صنایع و کارگران آنها اتخاذ شود.

وی افزود: در روند خصوصی سازی صنایع باید نظارت جدی و بررسی های همه جانبه ای انجام شود و اکنون که این اقدام در مسیر اصولی خود پیش نرفته باید به روند صحیح بازگردانده شود.

واحدهای صنعتی به عنوان سرمایه های ملی باید حفظ شوند

امام جمعه اراک تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از صنایع به دلیل تصمیمات نادرست، با مشکلات مختلف مواجه و یا به تعطیلی کشانده شده اند در حالی که این واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه های مهم کشور هستند و نباید از آنان غفلت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در فرآیند خصوصی سازی باید مدیریت واحدهای صنعتی به افرادی سپرده شود که پاکدست، مسئولیت پذیر و امانت دار باشند نه کسانی که با غفلت و عدم تدبیر خود، مشکلاتی که هم اکنون در استان شاهد هستیم را رقم بزنند.

دری نجف آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمان رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر محدودیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا از جمله ایران، اظهار داشت: این اقدام در حالی اتفاق می افتد که نام عربستان به عنوان کشوری که نقش آن در حوادث یازدهم سپتامبر آمریکا کاملا محرز شده در میان این هفت کشور وجود ندارد و این تصمیم مغرضانه است.

جمهوری اسلامی معتقد به وجود صلح در منطقه و جهان است

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون همواره معتقد به وجود صلح و آرامش در منطقه و جهان بوده و هیچ اقدام خشونت برای علیه هیچ کشوری انجام نداده و معلوم نیست بر چه مبنایی محدودیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا از جمله ایران اتخاذ شده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: آمریکا داعیه دار مبارزه و مقابله با تروریسم بوده اما با پشتیبانی از صهیونیست ها در واقع حامی تروریسم می باشد و ترامپ نیز اخیرا حمایت خود را از انتقال مرکز رژیم اشغالگر صهیونیستی به قدس اعلام کرده است.

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به فراسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آنچه که تا امروز ما را در در برابر دشمنان انقلاب اسلامی، پراقتدار و مقاوم ساخته ایستادگی و اتحاد است و این یکپارچگی را همواره باید حفظ کنیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی، احیا کننده وحدت اسلامی، خوداتکایی و خودکفایی ملی بود و راه مبارزه با استکبار را به ملت های آزاده جهان آموخت.

رهنمودهای رهبری چراغ راه مردم در نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون نیز پرچم انقلاب اسلامی در دستان رهبری مدبر و حکیم قرار دارد که رهنمودهایش چراغ راه نظام اسلامی است و مردم با پیروی از این رهنمودها بیش از پیش اقتدار ایران اسلامی را رقم می زنند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد کشور نیز تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات را از میان برمی دارد.

گفتنی است کارگران یکی از واحدهای صنعتی استان مرکزی که طی دو هفته اخیر به طور مداوم برای احقاق حقوق خود تجمع کرده بودند، امروز نیز همزمان با برگزاری نماز جمعه، مقابل مصلای اراک تجمع کردند و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به وضعیت این شرکت شدند.

 

منبع:مهر

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.