بر اساس گزارش رسانه های ترکیه ، آنکارا نیز در واکنش به این تصمیم، یونان را به حمایت از کودتاگران متهم کرد. این نظامیان به دنبال ناکامی در کودتا علیه دولت آنکارا، ساعتی بعد از کودتا با یک فروند بالگرد نظامی به جزیره 'دده آغاج' در سواحل یونان در دریای اژه متواری و پناهنده شدند

به گزارش جماران ،دولت یونان از تحویل هشت نظامی فراری ارتش ترکیه که در پی شکست کودتای تابستان امسال به همسایه غربی پناهنده شده اند، خودداری کرد..

براساس گزارش رسانه های ترکیه، دادگاه عالی یونان در حکم نهایی، استرداد این نظامیان به ترکیه را با ملاحظات حقوق بشر رد کرده است. 
این در حالی است که پیشتر دادگاهی در یونان نسبت به استرداد سه تن از نظامیان فراری حکم داده بود.
در همین حال رسانه های ترکیه امروز جمعه با کد فوری اعلام کردند؛ وزارت دادگستری ترکیه دوباره برای استرداد این نظامیان به ترکیه اقدام خواهد کرد. 
رسانه های ترکیه در واکنش به تصمیم نهایی سیستم قضائی یونان به نقل از مقامات این کشور گزارش دادند: 'یونان جانب کودتاگران را گرفته است.'
شمار قابل توجهی از شورشیان در نیروهای مسلح ترکیه در روز 15 جولای (25 تیرماه) سال گذشته دست به کودتا زدند که اقدام آنها با مقاومت گسترده مردمی و دولت آنکارا به ناکامی انجامید.
دولت آنکارا می گوید عناصر نفوذی گروه گولن در داخل نیروهای مسلح ترکیه با یک سازماندهی طولانی و برنامه ریزی شده، برای براندازی دولت قانونی و اقدام علیه امنیت ملی ترکیه، دست به کودتا زدند.
به دنبال این کودتا، دولت آنکارا عملیات بسیار گسترده ای را برای پاکسازی عناصر گولن از درون دستگاههای دولتی شروع کرد که تا کنون در حدود 150 هزار نفر از دستگاههای دولتی پاکسازی شده اند و صدها شرکت مصادره شده و 15 دانشگاه و صدها موسسه آموزش عالی و نهاد مدنی نیز تعطیل شده است.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.