در پی وقوع طوفان گرد و غبار، میزان آلودگی هوا در اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

 در پی وقوع طوفان گرد و غبار، میزان آلودگی هوا در اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

به گزارش جماران، کار‌شناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: میزان گرد و غبار در ساعت 13 در اهواز به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی افزود: به علت قطع برق هنوز امکان دریافت اطلاعات از سایر شهرها وجود ندارد و وضعیت هوا در آنها متعاقبا اعلام می شود.

علی رضا آذریان با اشاره به اینکه گرد و غبار از ساعت 10 در اهواز به اوج خود رسیده است افزود: از این ساعت غلظت آلودگی به 10هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: در ساعت 11 میزان گرد و غبار در شهرهای هندیجان هفت هزار و 609 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد یک هزار و 236 میکروگرم بر مترمکعب، در ماهشهر 709 میکروگرم بر مترمکعب و خرمشهر 789 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

آذریان همچنین گفت: دستگاه های سنجش آلودگی هوا امکان اندازه گیری گرد و غبار بیش از 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب را ندارند بنابراین ممکن میزان آلودگی هوا بیش از آماری باشد که دستگاه ها نشان می دهند.

موسوی آزاد رئیس اداره محیط زیست آبادان نیز گفت: میزان گرد و غبار در ساعت 13 در این شهرستان 334 میکروگرم برمترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم برمترمکعب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین در گفت وگو با ایرنا گفته است: با وقوع طوفان گرد و خاک در اهواز شعاع دید به 50 متر رسیده است.

کوروش بهادری با بیان اینکه گرد و خاک تا امشب ادامه دارد افزود: باد با سرعت 60 کیلومتر در ساعت تمام کانون های داخلی اطراف اهواز را فعال کرده است و هیچ کانون داخلی در بروز این پدیده دخالت ندارد.

به گفته وی گرد و خاک به سمت شهرهای دیگر استان از جمله آبادان، ماهشهر، هندیجان، بستان و دشت آزادگان در حرکت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اهواز گردوغبار

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.