امام جمعه موقت تهران گفت: از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود جلوی تکرار چنین حوادثی مانند پلاسکو را بگیرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا باید سعی کند به وعده‌هایی که درباره حل مشکلات کشور آمریکا و مبارزه با تروریسم داده عمل کند.

به گزارش جماران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به جایگاه انسان در نظام هستی، گفت: قرآن کریم به کرامت انسان توجه ویژه‌ای دارد و برای انسان مقام عظیمی قائل است. براساس آیات قرآن تمام عالم برای بهره‌گیری انسان خلق شده تا بتواند به سمت خداوند حرکت کند. ما باید مواظب باشیم این مقام رفیع را مفت از دست ندهیم.

وی افزود: ما نباید با چیزی غیر از خدا انس پیدا کنیم و فقط باید به یاد خدا باشیم و همه شئون زندگی ما باید شکل اطاعت از خدا را به خود بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مهمترین مسئله ما امروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو است، اظهار داشت: این حادثه دلخراش که منجر به شهادت خادمین واقعی نظام و آتش‌نشانان گرانقدری که خود را آماده کمک به مردم کرده بودند شد، مصیبت بزرگی را رقم زد که من این مصیبت را به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، ملت ایران و خانواده‌های گرانقدر آنان تسلیت می‌گویم و از تلاش‌های به وقفه و شبانه‌روزی مسئولان تشکر می‌کنم. همچنین از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود جلوی تکرار چنین حوادثی را بگیرند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به درپیش بودن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: انقلاب ما به تعبیر حضرت امام، کشور را از ظلمت خارج و به نور وارد کرد و ما باید به بیان قرآن کریم خطاب به بنی‌اسرائیل که به آنها یادآور می‌شود دوران عزت و ذلت‌شان را همواره به یاد داشته باشند ما نیز ایام الله را همواره گرامی بداریم.

وی با اشاره به دوران حکومت سلسله پهلوی تصریح کرد: در آن زمان کسی جرات نداشت رساله حضرت امام را همراه داشته باشد و فتوای ایشان را برای مردم بیان کند. ما باید به یاد داشته باشیم، چه دوران سختی در زمان رضاخان بر کشور گذشت، او چادر از سر زن‌ها برداشت و مراسم عزاداری را ممنوع کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: محمدرضا شاه نیز زندان‌های رژیم خود را از آزادگان پر کرد و در آنجا با شکنجه‌های فجیع با آنها برخورد می‌کرد، همین برادر عزیزمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی چقدر شکنجه شد و چه زندان‌ها رفت.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده‌ است، اظهار داشت: ما در راه انقلاب شهدای فراوانی را داده‌ایم بنابراین باید قدر این انقلاب را که امانت شهدا است بدانیم.

وی با بیان این که بالاخره حضرت امام توانستند استقلال را به ایران بازگردانند و این کشور را از حلقوم آمریکا بیرون بکشند خاطر نشان کرد: در زمان شاه به مردم هیچ اهمیتی نمی‌داند و از صندوق‌های رأی همان چیزی بیرون می‌آمد که شاه می‌خواست. تحولی که حضرت امام ایجاد کردند باعث عوض شدن فرهنگ غرق در فساد و آلودگی پهلوی به فرهنگ سراسر نورانیت شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که به یومن وجود پر برکت حضرت امام فضای پس از پیروزی انقلاب با فضای دوران رژیم ستم‌شاهی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: جوانانی که روزی در صف سینما صف می‌کشیدند پس از انقلاب در صف بسیج حضور پیدا می‌کردند و ما یادمان هست که از جبهه زمزمه شهادت طلبی به گوش می‌رسید من به شما توصیه می‌کنم حتماً وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنید.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: شما با شعار خدمت به آمریکا و احیای کشورتان و ترمیم خرابی‌های به جا مانده از دولت‌های قبلی و نجات مردم آمریکا از فقر و گرسنگی، دخالت نکردن امور کشورها و مبارزه با تروریسم پا به کاخ سفید گذاشته‌اید پس باید بکوشید به وعده‌هایتان عمل کنید.

وی افزود: عمل به این وعده‌ها در متن اسلام عزیز هم آمده است و رئیس جمهور جدید آمریکا نباید در تشخیص تروریسم اشتباه کند و کسانی را که در مقام دفاع از کشورشان هستند را تروریسم بداند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دولت‌های قبلی آمریکا با حمایت از جنگ‌افروزان آبروی خود را برده‌اند تصریح کرد: آنها سرمایه‌های آمریکا را به باد دادند و رئیس جمهور جدید آمریکا وارث کشوری فقیر و گرسنه است. وی باید بکوشد فرهنگ غلط حمایت از ظالمان را به فرهنگ خدمت به مردم و کشور آمریکا تبدیل کند، البته تغییر خوی استکبار و زورگویی مسئولین قبلی کار آسانی نیست اما با همت و تلاش هر کاری ممکن می‌شود.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، تصریح کرد: امروز کسی که باید خجالت بکشد دولت عربستان است که یمن را به تلی از خاک و ویرانی تبدیل کرده و آشکار در امور داخلی سوریه دخالت می‌کند و می‌گوید موضع ما در قبال این کشور تغییر نکرده و تحت هر شرایطی بشار اسد باید از حکومت کناره‌گیری کند.

وی ادامه داد: حکام آل سعود و بحرین بدانند ناله مظلومانه یمن و بحرین پایه حکومت‌های ننگین‌ آنها را می‌لرزاند و نابود می‌کند و مردم یمن هم باید در این راه استقامت و پایداری از خود نشان دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به 11 بهمن ماه 1280 هجری شمسی، به صدور حکم تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: با صدور این فتوا لرزه‌ای بر اندام مستکبرین افتاد و آنها فهمیدند مردم ایران در مقابل مراجع خضوع می‌کنند.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین رحلت عالم پارسا آیت الله حاج سید ابراهیم خسروشاهی را تسلیت گفت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.