معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در تماس تلفنی با سرباز فداکار مریوانی، دستور پیگیری وضعیت درمانی وی را صادر کرد.

 

به گزارش جماران، معصومه ابتکار عصر امروز شب در تماس تلفنی با 'محمد باختری' سربازی که در پادگان عجب شیر، سگ گرفتار در سیم خاردار را نجات داده و بعد از آن بر اثر انفجار مین پای خود را از دست داد، جویای حال وی شد و از فداکاری او تشکر کرد. 
رئیس سازمان محیط زیست در گفت و گو با این سرباز فداکار ضمن آرزوی بهبود زود هنگام و سلامتی برایش گفت: از زمانی که شنیدم شما این فداکاری را انجام دادید و به شما آسیب وارد شد، بسیار بسیار متاثر شدم. 
ابتکار با بیان اینکه از آن لحظه پیگیر موضوع بودم، اظهار کرد: شما فداکاری بزرگی کردید و به طور قطع پیش خدا ماجورید و نام شما همه جا سر زبان هاست، همه از کار بزرگ شما یاد می کنند. 
وی افزود: شما برای نجات یک حیوان بی زبان و آسیب دیده رفتید و این طوری آسیب دیدید، انشااله حال تان زودتر خوب شود و ما هم مراحل درمانی شما را پیگیر هستیم. 

**تشریح جزییات حادثه از زبان سرباز فداکار 
سرباز فداکار مریوانی نیز در تشریح این واقعه به ایرنا گفت: در پادگان نگهبان بودم و آخرهای پست ام بود که دیدم سگی به سیم خاردار گیر کرده است، من هم برای نجات آن حیوان رفتم. 
سید محمد باختر افزود: هر چقدر تلاش کردم دیدم نمی توانم، تا اینکه یک پایم را آن طرف سیم خاردار گذاشتم، که در آن حین سگ از سیم خاردار آزاد شد و فرار کرد و مین هم بلافاصله منفجر شد. 
وی با بیان اینکه به هیچ وجه از این عمل ام پشیمان نیستم، اظهار کرد: احساس خیلی خوبی دارم که توانستم این حیوان زبان بسته را نجات دهم و اگر باز هم چنین موقعیتی پیش بیاید حتما آن را تکرار می کنم. 
پدر سرباز فداکار نیز از ملاقات حدود 150 نفری حامیان محیط زیست تبریز از فرزندش در روز گذشته خبر داد و گفت: از لطف و عنایت مردم تبریز واقعا شوکه شدیم و از اینکه فرزندم را تنها نگذاشته و جویای حال وی هستند، تشکر می کنم. 
سید لطیف باختر ضمن تشکر از حسن توجه مسئولان پادگان در انتقال به موقع فرزندش به بیمارستان و پیگیری بعدی خواستار توجه مسئولان بعد از ترخیص وی از بیمارستان و برقرای مستمری برای فرزندش را از مسئولان خواستار شد. 
27 آذر ماه محمد باختر، سربازی که در پادگان عجب شیر خدمت می کند، حین مشاهده سگی گرفتار در سیم خاردار به کمک حیوان شتافت، اما بعد از نجات سگ، بر اثر انفجار مین پای راست خود را از دست داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.