معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سوال، تحقیق، تفحص و استیضاح را حق قطعی و حتمی نمایندگان مجلس می‌داند.

به گزارش جماران ،حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ، درباره آخرین وضعیت استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و در پاسخ به این سوال که آیا روند استیضاح وی در مجلس متوقف شده یا خیر؟ گفت:  این موضوع هنوز در دستور کار است، منتهی مقدماتی دارد که باید آن مقدمات انجام شود.

وی افزود: یکی از این مقدمات گزارش کمیسیون عمران مجلس بود که تهیه شد. آقای وزیر  در کمیسیون عمران مجلس حضور یافتند؛ نمانیدگان محترم نیز صحبت‌های دکتر آخوندی را شنیدند که این هم از الزامات موضوع است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل کمیسیون عالی سوانح ریلی برای بررسی حادثه قطار تبریز مشهد،‌ گفت: این کمیسیون یک مرجع کاملا قانونی است و قاعدتاً باید گزارش این کمیسیون هم ارائه می‌شد.

امیری با بیان اینکه حادثه تصادف قطار برای دولت و کشور حادثه تلخی بود و رسیدگی و برخورد مسببان این حاثه برای دولت مهم بود، اظهار داشت: بر این اساس رئیس‌جمهور هئیتی را برای این موضوع تعیین کردند تا قاصر و مقصر مشخص شوند، چرا که لزوما ممکن است عامل، مقصر نباشد و قاصر باشد و بر همین اساس نیز رئیس‌جمهور دستور دادند قاصر و مقصر مشخص شود.

وی ادامه داد: این مقدمات کار و رسیدگی به سانحه تصادف دو تا قطار بود که باید انجام می‌شد. الان در حال تهیه این مقدمات هستند؛ دولت سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح را حق قطعی و حتمی نمانیدگان مجلس شورای اسلامی می‌داند و مجلس این اختیار را دارد که از هر کدام از این ابزارهای نظارتی مربوط به خود استفاده کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که قطعا انجام خواهد شد این است که همه نمایندگان محترم مجلس در این مسئله به نظارت کارشناسی توجه خواهد کرد، به صحبت‌های وزیر توجه خواهند کرد و دولت به دنبال حل موضوع و رفع موضوع است. قدری باید صبر کنیم، حوصله به خرج بدهیم تا ببینیم انشاءالله در آینده داوری مجلس به چه شکل خواهد بود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.