وزیرنفت درباره پرونده بابک زنجانی و مبالغ بازگشتی به این وزارتخانه گفت: آنچه که طبق نظر کارشناسی به وزارت نفت عودت داده شده حدود ٢0 هزار میلیارد ریال است اما طلب وزارت نفت از بابک زنجانی با سود آن به بیش از 3.5 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش جماران، بیژن زنگنه به تایید حکم اعدام بابک زنجانی از سوی دیوان عالی کشور اشاره و از قوه قضاییه برای پیگیری این پرونده، قدردانی کرد.

وی افزود: مهلت و رافتی که جمهوری اسلامی نسبت به بابک زنجانی اعمال کرد، نامحدود و بی پایان نیست و تا یک زمانی باید این پول را به وزارت نفت بازگرداند.
زنگنه از ارسال بقیه پرونده‎های دکل‌های نفتی به قوه قضاییه خبر داد.
وزیر نفت درباره تولید بنزین یورو٥ نیز گفت: اکنون باید بنزین یورو ٤ تولید کنیم و پس از آن به سمت تولید بنزین بنزین یورو ٥ حرکت می کنیم.
به گزارش ایرنا، دیوان عالی کشور ١٣ آذرماه اعلام کرد که حکم اعدام بابک زنجانی از سوی قضات دیوانعالی تایید شده است.
بابک زنجانی متهم نفتی با محاسبه سود بدهی‎اش، 120 هزار میلیارد ریال به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است. به گفته این متهم نفتی، بیش از 70 شرکت دارد.
این بدهکار بزرگ نفتی، بارها وعده پرداخت بدهی خود را مطرح کرده اما این وعده ها هیچ گاه، واقعیت نیافته است.
در سه سال گذشته، زنجانی و شرکایش، بار‌ها به منظور ایجاد فرصت برای خود، اعلام کرده‌اند در بانک‌های داخلی و خارجی مبالغ ارزی کلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی‌ خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند. 
بر این اساس، هر بار نیز با معرفی یک بانک خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزی، خواهان وصول مطالبات شرکت ملی نفت ایران از آن محل شده‌اند. 
در سال هایی که این پرونده جریان دارد، بانک‌هایی در اروپا و آسیا توسط وی و شرکایش برای این منظور معرفی شده‌اند که پس از بررسی بانک مرکزی، واهی بودن ادعای بابک زنجانی و خالی بودن حساب‌های معرفی شده، آشکار شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.