نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) برای سومین بار ایرادات شورای نگهبان به لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور را رفع کردند.

به گزارش جماران ، در جریان رفع ایراد شورای نگهبان از لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه)، نمایندگان بند ۵ الحاقی ماده یک این لایحه را اصلاح کردند که بر این اساس روسای اتاق تعاون، بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و اصناف به ترکیب شورای عالی مهارت اضافه شدند.

همچنین در اصلاح دیگری در ماده ۱۹ این لایحه مقرر شد سهم مشارکت طرف خارجی از تأسیس بانک ایرانی با رعایت قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب هیأت وزیران تعیین شود.

نمایندگان مجلس همچنین با اصلاح ماده ۲۴ این لایحه، مقرر کردند: برقراری موانع غیرتعرفه‌ای و غیرفنی برای واردات به جز در مواردی که رعایت موازین شرع اقتصاد می‌کند ممنوع است. حقوق ورودی مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای که به منظور تولید صادراتی به ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان وارد کشور می‌شود ظرف مدت ۱۵ روز پس از صادرات به آنها مسترد می‌شود.

مجلس در اصلاح دیگری در ماده ۳۰ این لایحه، مصوب کرد: درآمد ناشی از فروش حق‌آبه حق‌آبه‌داران متعلق به حق‌آبه‌داران است و پس از کسر هزینه‌ها و بر اساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیأت وزیران می‌رسد بین آنها تقسیم می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.