رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی گفت: 205 مهمان خارجی برای حضور در برنامه های رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، از شنبه شب تا ظهر یکشنبه وارد مشهد شدند.

به گزارش جماران ،حجت الاسلام سید حامد ملکوتی تبار  افزود: این مهمانان از کشورهای افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، سوریه، چین، عراق، عمان، قرقیزستان، کویت، لبنان، مالزی، هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، الجزایر، اوگاندا، تانزانیا، تونس، زامبیا، غنا، مغرب، موریتانی، نیجریه، آلبانی، اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، بوسنی، روسیه، صربستان و یونان هستند. 

وی با بیان اینکه یکصد نفر از این افراد در آئین افتتاح رویداد 'مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام' که روز دوشنبه برگزار می شود، شر کت می کنند، اظهار کرد: برای برخی میهمانان نیز از چهارم تا ششم بهمن ماه ، برنامه هایی از جمله محفل انس با قرآن کریم، اکران فیلم سینمایی حضرت محمد (ص)؛ بازدید از اماکن متبرکه و موزه آستان قدس رضوی؛ و بازدید از آرامگاه فردوسی تدارک دیده شده است. 
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی گفت: 85 نفر از اندیشمندان کشورهای عراق، عمان، تونس، کویت، هلند، اردن، الجزایر و سایر کشورهای اسلامی برای حضور در کنفرانس همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در روز جاری و اختتامیه این همایش در فردا ( دوشنبه ) در مشهد حضور دارند. 
حجت الاسلام ملکوتی تبار با بیان اینکه اختتامیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در چهارم بهمن ماه در مشهدمقدس برگزار می شود، افزود: ارائه گزارش کمیسیون ها و قرائت بیانیه از جمله برنامه های این اجلاس در مشهد خواهد بود. 
وی ادامه داد: همچنین 20 نفر از بانوان نخبه جهان اسلام وارد مشهد شدند تا در هفتمین دوره شجره طوبی که از روز ششم بهمن ماه تا 12 بهمن ماه در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود؛ شرکت کنند. 
وی بیان کرد: 6 دوره آموزشی شاخه طوبی توسط اداره کل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده و به مناسب رویداد فرهنگی مشهد 2017 هفتمین دوره از آن در این شهر برگزار می شود. 
حجت الاسلام ملکوتی تبار درباره برنامه های این دوره آموزشی گفت: شرکت‌ کنندگان در یک دوره آموزشی فشرده با مباحث مختلفی از جمله تبیین نظام حقوق زن در اسلام، زن در آیات و احادیث، نقد و بررسی حقوق بشر و زنان، بررسی و زن در آینه مقاومت آشنا می شوند. 
وی افزود: شرکت در مراسم افتتاحیه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بازدید از کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی، اماکن تاریخی و مذهبی همچون آرامگاه فردوسی از برنامه های جنبی دوره آموزشی شاخه طوبی است. 
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: 205 مهمان این سازمان مرتبط با رویداد فرهنگی مشهد 2017 تا 12 بهمن ماه مهمان این شهر خواهند بود. 
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.