آیت‌الله علم‌الهدی در همایش بشیر وحدت گفت: شیعه انگلیسی و وهابی آمریکایی دو لبه یک قیچی برای بریدن پرچم وحدت اسلامی هستند؛ نباید به این دو انحراف بی‌تفاوت بود و اگر شخصی نسبت به این انحراف‌ها بی‌تفاوت باشد بزرگترین خیانت را به پیامبر اکرم (ص) کرده است.

به گزارش جماران، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در همایش «بشیر وحدت» به سخنرانی پرداخت و گفت: اراده خداوند متعال در بعضی از مواقع در ارشاد مردم و نسبت به مسائل مهم و با اهمیت به تحولات تکوینی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: ظهور و ولادت پیامبر اکرم (ص) تحول عظیمی در جهان بشریت و نقطه عطف در زندگی انسان‌ها به وجود آورد. بنابراین خداوند متعال این تحول عظیم را در سایه سلسله جریانات تکوینی مورد اجرا قرار داد. این حوادث به این دلیل رویداد که افکار جهانیان متوجه عظمت ظهور این نقطه عطف در زندگی‌شان بشود.

امام جمعه مشهد مقدس در ارتباط با ولادت حضرت رسول (ص) اظهار داشت:‌ بعضی از حوادث در زمان ولادت حضرت رسول (ص) به صورتی بود که قدرت‌های شیطانی و طاغوتی حاکم بر جهان کوبیده و درهم شدند.

وی در توضیح حوادث و رویدادهای زمان ولادت حضرت رسول اکرم گفت: یکی از این حوادث آن دوران حادثه‌ای بود که قدرت عظیم آن زمان را بسیار وحشت‌زده کرد به صورتی که همه متوجه اتفاق عظیمی در جهان شدند. ارکان قدرت بزرگترین اپراتوری استکباری زمین، امپراتوری ساسانی، در هم لرزید و کاخ کسری شکست و چهارده کنگره آن فرو ریخت و در همان لحظه آتش، آتشکده فارس خاموش شد و دریاچه ساوه خشکید و اتفاق‌های دیگر.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در پی تحقیقی که انجام دادند متوجه شدند که این حوادث در نتیجه واقع شدن رویداد عظیم و خارق‌العاده‌ای در بلاد عرب است. بعد از پیگیری‌های فراوان متوجه شدند که آن صاحبت قدرت آسمانی و پیامبر خاتم (ص) مبعوث شده و پا به جهان گذاشته است.

وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم (ص) باعث افتخار و عظمت مسلمانان شده است، ابراز داشت:‌ امروز دنیای استعمار وحشت دارد که قدرت دوران رسول خدا (ص) به مسلمانان بازگردد. تا زمانی که محور زندگی ما در عرصه زندگی اجتماعی وجود مقدس حضرت رسول (ص) بود مسلمانان دارای قدرت عظیمی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با بیان این نکته که اگر زندگی انسان‌ها وابسته به شهوترانی‌ها و گذران زندگی دنیوی شود، ذلت و اختلاف به سراغ ما خواهد آمد، گفت: اگر در دنیای کنونی عظمت رسول خدا (ص) در بین مسلمان‌ها محور قرار گیرد، همان قدرت و عظمت باز خواهد گشت. بنابراین اختلاف استکبار جهانی تنها با یک کشور نیست.

وی در ادامه افزود: استکبار با شخص رسول خدا (ص) اختلاف دارد، جنگ برای برانداختن ایشان است نه جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی در خاکریز اول قرار دارد و اگر این منطقه را فتح کنند دیگر باقی را نیز خواهند گرفت و اساس دین رسول خدا (ص) را برمی‌اندازند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر مسلمانان در یک خط و جبهه قرار بگیرند نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند. بنابر این دشمن روی دو نکته برنامه‌ریزی کرده است؛ اول، مرزهای اعتقادی را در بین مسلمان‌ها پررنگ کند تا با این راهکار شیطانی مسلمان‌ها را از یکدیگر جدا کند. دوم، مقدسات مسلمان‌ها را به وسیله خود آن‌ها مورد هتک قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا آن‌ها شیعه انگلیسی را ساخته‌اند و همچنین وهابی آمریکایی. این دو لبه یک قیچی برای بریدن پرچم وحدت اسلامی هستند. نباید به این دو انحراف بی‌تفاوت بود و اگر شخصی نسبت به این انحراف‌ها بی‌تفاوت باشد بزرگترین خیانت را به پیامبر اکرم (ص) کرده است.

لازم به ذکر است این همایش با حضور تعداد زیادی از علمای شیعه و سنی به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در دانشکده فرهنگیان مشهد برگزار شد.

منبع: رسا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.