دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اگر چه امام راحل را فرمانده انقلاب بنانیم که بود، هاشمی رفسنجانی رئیس ستاد این فرماندهی بود، گفت:این رحلت غیرمترقبه بود و تاثیرات زیادی در وضعیت اجتماعی و روند سیاسی آینده دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تکلیف اداره مجمع باید تا آخر هفته مشخص شود، گفت: شاید رهبر انقلاب به فردی بگویند تا پایان این دوره یعنی تا بیست روز آینده مجمع را موقتا اداره کند و یا کمیسیون نظارت کار را انجام دهد.

به گزارش جماران، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز (شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که به منظور اجلاسیه بهمن‌ماه تشکیل شد ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این رحلت غیرمترقبه بود و تاثیرات زیادی در وضعیت اجتماعی و روند سیاسی آینده داشت.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی شخصیت بی‌نظیری برای انقلاب بود و در نزدیک به 60 سال مبارزه و تلاش، وی عضو موثر و اصلی هیات امنای انقلاب بود و در پیروزی انقلاب اگر چه امام راحل را فرمانده انقلاب بنامیم که بود، هاشمی رفسنجانی رییس ستاد این فرماندهی بودند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی قبل از پیروزی انقلاب ماموریت‌های سختی داشتند، شنکجه‌ها و آزار و اذیت‌ها و مسایلی که شنیدیم و در آستانه پیروزی هم عضو موثر شورای انقلاب بود.ایشان بسیاری از مسایل از جمله انتصاب‌های کارمندان شرکت نفت را تنظیم می‌کردند و عضو موثر جامعه روحانیت مبارز بود که یکی از نهادهای موثر انقلاب شد.همچنین تاسیس حزب جمهوری اسلامی را به همراه چهار نفر دیگر انجام دادند.

باهنر در همین راستا با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی همواره یک عنصر موثر در انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: بارها گفته بود که دو خط قرمز نظام و رهبری را در زندگی دارم و از این دو به هیچ دلیلی هرگز عبور نخواهم کرد.

وی ادامه داد: بعد از رحلت پررنگ‌ترین مساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است. در این مجمع روسای سه قوا عضو هستند و کسی که این‌ها با این فرد برتابند خیلی سخت است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود:بعضی‌ها می‌گویند ریاست مجمع انتخابی باشد که این خود مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت و جبهه‌ای خواهد شد و وضعیتی ندارد که با این سه فراکسیون مدیریت شود و انتخابی شدن ریاست این مسایل را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز دور بعدی مجمع تشخیص در اسفند گفت: مجمع نمی‌تواند از مقوله‌های بودجه 96 و برنامه ششم توسعه غفلت کند و باید تا پایان سال به اتمام برسد.

باهنر همچنین با اشاره به نحوه مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام تا زمان تعیین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا پایان هفته باید تکلیف اداره مجمع مشخص شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: باید در بیست روز به جمع‌بندی برسیم و برای دور آینده در اسفند ماه وقت است که احکام اعضای جدید مجمع توسط مقام معظم رهبری باید اعلام شود و هرگونه تغییراتی بسته به تصمیم معظم له خواهد بود.

باهنر گفت: شاید مقام معظم رهبری به یکی بگویند تا پایان این دوره یعنی تا بیست روز آینده تا اسفند مجمع را موقتا اداره کند و یا این که کمیسیون نظارت کار را انجام دهد اما در هر حال تکلیف اداره مجمع باید تا آخر هفته مشخص شود.

وی گفت: اگر انتخاب رییس مجمع دوره ای باشد و هر دوره یکی از روسای قوه ریاست را بر عهده بگیرد دغدغه دیگری است ممکن است مجمع تشخیص مصلحت به سمت آن قوه کشیده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: افراد زیادی هستند که خود را گرم می‌کنند تا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شوند. جامعه اصولگرایی کشور میزان وحدتی که در مجلس دهم داشت را گسترش می‌دهد تا در یک قواره و ساختار فعالیت‌ها را در رقابت سالم و به دور از کینه‌توزی و دوقطبی شدن‌های غیر ضرور ادامه دهند و انتخابات سالمی را داشته باشیم. جبهه مردمی نیروهای انقلاب کار را شروع کرده و جبهه‌ها و گروه‌های دیگر به آن می‌پیوندند.

باهنر گفت: تعدادی از تشکل‌های جبهه پیروان تشکیل شده و در آینده جلسات آن به طور مفصل برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: فاجعه بزرگی بود و تاثیرات منفی داشت و قهرمانان این جبهه آتش‌نشانان غیوری بودند که همواره زندگی‌شان این‌گونه تعیین شده که خود را در معرض فداکاری قرار می‌دهند و این بار هر چه انرژی داشتند درطبق اخلاص گذاشتند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: به نظر می‌رسد کشتارها در حد بیست نفر و شاید زیاد باشد. فاجعه بزرگی بود و به خانواده جان‌باختگان تسلیت گفته و از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری و آتش‌نشانی، دولت،بسیج و ... تشکر می‌کنیم که تمام پتانسیل را گذاشته‌اند تا حادثه را جمع کنند.

باهنر گفت: برخی از هزینه‌ها قابل جبران نیست و به عهده حضرت احدیت است و بخشی را می‌توان جبران کرد. همه مسئولان باید این را به عنوان دغدغه جدی خود قرار دهند و باید این درسی باشد چون ساختمان‌های دیگری داریم که این مشکلات را دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.