پلیس آمریکا از به خشونت کشیده شدن تظاهرات های اعتراض آمیز علیه ترامپ در واشنگتن و بازداشت دست کم 217 نفر در جریان این اعتراض ها خبر داد.

به گزارش جماران، تظاهرات ها که از پیش از آیین تحلیف آغاز شده بود، در برخی نقاط پایتخت به خشونت کشیده شد.
هزاران نفر از مردم واشنگتن همزمان با آمریکایی های مقیم 30 کشور دیگر جهان از نخستین ساعات روز جمعه به خیابان ها ریختند و اعتراض، خشم و نفرت خود را از اظهارات ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی با شعارهای گوناگون ابراز کردند.
خبرگزاری رویترز در همین پیوند گزارش داد که برخی تظاهرکنندگان که ملبس به لباس سیاه بودند، پیش از آغاز آیین تحلیف، شیشه برخی مغازه ها و بانکها را شکستند و با پلیس ضد شورش آمریکا درگیر شدند که نیروهای پلیس با گاز اشک آور به این اعتراض ها پاسخ دادند.
پس از آیین تحلیف هم گروهی متشکل از چند صد نفر در اعتراض به بازداشت های روز جمعه دست به تظاهرات زدند و با شعارهای اعتراضی به سمت نیروهای پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند.
رئیس پلیس واشنگتن در همین خصوص اعلام کرد که 90 نفر در جریان این اعتراض ها بازداشت و دو نیروی پلیس هم زخمی شدند.
تظاهر کنندگان در گفت وگو با خبرنگاران می گویند که دلیل حضور آن ها در خیابان ها، ابراز مخالفت و اعتراض به رویکرد ها و سیاست های مبنی بر جنیست گرایی، اسلام ستیزی، نفرت پراکنی و ناسیونالیسم افراطی رییس جمهوری جدید کشورشان است.
معترضان، پلاکارد هایی با شعارهایی نظیر «در مقابل سیاست های زیست محیطی ترامپ ایستادگی کنید» و «زنگ آزادی را بصدا در بیاورید» و حتی «فلسطین را آزاد کنید» حمل می کردند.
اداره پلیس واشنگتن ساعتی پیش اعلام کرد که تظاهر کنندگان خسارات سنگینی به برخی خودرو های پارک شده در کنار خیابان ها وارد و برخی حتی پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. 
در این اعتراضات که همزمان با چندین ایالت دیگر آمریکا در پایتخت این کشور صورت گرفت، گروه های حمایت از زنان، سیاه پوستان و شمار دیگری از گروه های مدافع حقوق بشر و فعالان اجتماعی شرکت داشتند.
ترامپ که روز جمعه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد، ساعتی پیش در آیین رژه تحلیف ریاست جمهوری حضور یافت و طول خیابان پنسیلوانیا از ساختمان کنگره به سمت کاخ سفید را طی کرد.
منبع: ایرنا
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.