رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: اتحادیه اروپا به هیچ توصیه‌ خارجی نیاز ندارد که به آنها بگوید این نهاد سیاسی – اقتصادی باید چه کاری انجام دهد.

به گزارش جماران، اظهارات فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره موضوعاتی از جمله اتحادیه اروپا و ناتو مطرح شده است.

اولاند در مراسم تودیع سفیر آمریکا در پاریس گفت: اروپا همواره آماده است تا همکاری ترانس آتلانتیک را پیگیری کند اما اساس تصمیماتش را بر روی منافع و ارزش‌هایش اتخاذ می‌کند.

او همچنین درواکنش به سخنان ترامپ که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منسوخ خوانده بود گفت: ناتو تنها زمانی منسوخ می‌شود که تهدیدها هم منسوخ شوند.

ترامپ در مصاحبه‌ با روزنامه آلمانی بیلد و تایمز لندن گفته بود: آینده اتحادیه اروپا در هاله‌ای از ابهام است و اگر مردم انگلیس مجبور به پذیرش مهاجران نمی‌شدند، بریگزیت رخ نمی‌داد.

ترامپ همچنین گفت "ناتو منسوخ شده است چراکه نمی‌تواند اقدامی در برابر رعب و وحشت انجام دهد" و از این مساله گلایه کرد که اعضای بسیاری از این نهاد به وظایف مالی خود عمل نمی‌کنند و سهم منصفانه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.