رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- سنگاپور بر توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد و گفت: گسترش گروه های تروریستی و افراط گرایی خطری برای همه ادیان و مردم جهان است.

 

 

به گزارش جماران ، محمود صادقی روز دوشنبه در دیدار او ان جی کنگ یونگ سفیر سنگاپور در تهران با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات سیاسی ، اقتصادی میان دو کشور گفت: ظرفیت های فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی بویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور وجود دارد که با بهره گیری از آن می توان به ارتقای سطح مناسبات فیمابین در جهت منافع دو ملت بهره برد. 
وی افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران– سنگاپور از هرگونه اقدامی در راستای گسترش مراودات میان مجالس دو کشور استقبال و حمایت می کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت توسعه ارتباطات میان دانشگاه های دو کشور خاطر نشان کرد: تبادل استاد و دانشجو میان موسسات آموزش عالی و برگزاری نشست های تخصصی در رشته های مختلف دانشگاهی می تواند به تقویت ارتباطات علمی و تخصصی فیمابین منجر شود.
صادقی با ابراز تأسف از بحران های موجود در منطقه افزود : گسترش گروه های تروریستی و افراط گرایی دینی در منطقه خطری برای همه ادیان و مردم کشورهای مختلف جهان خواهد بود.
وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر مبارزه با خشونت و جهانی عاری از سلاح بوده و بر گفت وگو میان ادیان تأکید دارد.
رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – سنگاپور بر رایزنی مستمر و تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی برای بهره گیری از توانمندی ها و اجرایی کردن پروژه های مشترک در دو کشور تاکید کرد.

**سفیر سنگاپور: تروریسم خطری برای بشریت
در ادامه این دیدار او ان جی کنگ یونگ سفیر سنگاپور در تهران، فضای بعد از برجام را بهترین فرصت برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و علمی میان سنگاپور و ایران خواند و گفت: مقامات سیاسی و پارلمانی سنگاپور هیچ گونه محدودیتی برای ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران قائل نیستند. 
وی افزود : همواره ارتباطات میان مجالس دو کشور در بالاترین سطح وجود داشته است.
سفیر سنگاپور در تهران در بخش دیگری از سخنانش تروریسم را چالش بسیار مهم جهان دانست و افزود: اقدامات گروه های تروریستی هیچ ارتباطی با ادیان ندارند و تداوم خشونت این گروه ها خطری برای بشریت می باشد.
به گزارش جماران  از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، او ان جی کنگ یونگ از گسترش روابط دانشگاهی، رفع موانع بانکی برای تسهیل در همکاری های اقتصادی، روابط میان کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور در جهت تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین تاکید کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.