معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای نهضت و تا آخرین لحظه عمر پر برکت امام همراه و همدم ایشان و به مثابه عضوی از خانواده امام بود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین انصاری  با تاکید براینکه برگزیده شدن شخصیت هایی برای هدایت بندگان تنها مختص انبیاء نیست، افزود: در گذر تاریخ مردانی از اولیای الهی از سوی خداوند قرار می گیرند تا یار و همراه انبیاء باشند و مصداق این سخن در تاریخ معاصر وجود امام خمینی(ره) بود.

وی یادآورشد: امام خمینی(ره) از سوی خدایی که موسی را از خطر فرعونیان و ابراهیم را از دل آتش برای احیای دین خود حفظ کرد، برگزیده شد و در مسیر ملت ایران قرار گرفت و مردان دیگری در دامان این قله رفیع برگزیده شدند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه امام(ره) معصوم نبود اما تا مرزهای عصمت به پیش رفت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) قله ای سر به فلک کشیده از علوم و بعثت الهی بود که در دامنه ی آن قله ها و نخل هایی سر بر آوردند تا نخلستان انقلاب را صفا بخشیده تا پر و بار بیشتری بگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی جوان خوش استعداد، باهوش، با ایمان و از خانواده ای اصیل بود که در روزهای نخستین انقلاب به کوثر وجودی امام(ره) پیوند می خورد، خاطرنشان کرد: تا آخرین ساعات پایان عمر حضرت امام(ره) در بیمارستان قلب تهران، این هاشمی رفسنجانی بود که همراه، همدم و جزء اهل بیت حضرت امام(ره) بود.

 انصاری با تاکید براینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به مثابه عضوی از خانواده امام(ره) بود به نحوی که ایشان نگاهی که به فرزندان خود حاج آقا مصطفی و حاج آقا احمد داشتند، به هاشمی رفسنجانی داشتند، گفت: سال 1353 هنگامی که هاشمی عاشق دورافتاده از معشوق پس از آزادی از زندان به دیدار امام نائل می شود، حضرت امام(ره) هاشمی را همچون پدری که فرزند خویش را سالها گم نموده است، در آغوش گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) عاشق هاشمی رفسنجانی بود و هاشمی عاشق امام(ره)، تصریح کرد: امام(ره) انسان شناس بزرگی بود که با نگاه به افراد جوهره وجودی افراد را می دید و اینگونه نبود که به افراد بی جهت اعتماد نموده و به کسی دل ببندد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید براینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه مورد اعتماد امام(ره) و مورد ارجاع امور بود، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان اسطوره مقاومت شد لذا قدر و احترام خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی همچون ایشان باید حفظ شود.

 انصاری با اشاره به اینکه عواطف آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به خانواده هیچگاه موجب نشد به نظام کوچکترین خدشه ای وارد شود، یادآورشد: درس مقاومت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید برای همه جوانان تبیین شود هرچند آن خطبه های شکوهمند هیچگاه از خاطر مردم نخواهد رفت.

وی به نقش تاثیرگذار و مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره  و تصریح کرد: در مجلس اول که آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشتند علی‌رغم وجود جریانات مختلف سیاسی، احدی نسبت به ریاست آیت الله هاشمی تردید نداشت و این کرسی را زیبنده ایشان می دانستند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی را بنیان گذار قوه مقننه ای دانست که امروز مجلس شورای اسلامی هر چه دارد از او دارد و گفت: با آغاز جنگ تحمیلی آیت الله هاشمی رفسنجانی فرماندهی جنگ را بر عهده داشت و به راستی فرمانده ای توانا بود که این امر را باید سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس همچون محسن رضایی، قاسم سلیمانی، صفوی و ... تبیین نمایند که نظریات، طرح ها و دقت نظامی این شخصیت ارزشی چگونه همگان را شگفت زده کرده بود.

انصاری از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده فرماندهان رشید و فداکار و شهدا یاد کرد و افزود: روزی که قرار بود جنگ تحمیلی پس از 8 سال استقامت به پایان برسد و این گره کور گشوده شود، همچون همیشه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش قدم شد و مسیر را هموار کرد.

وی تدبیر و صبوری آیت الله هاشمی رفسنجانی را ستودنی دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از رحلت امام(ره) در همان ساعات اولیه با صبوری و تدبیر با حضور اعضای خبرگان جلسه ای را تشکیل داد که در آن آینده انقلاب را سامان بخشید.

معاون حقوقی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کشور پس از جنگ دوران دشواری را داشت بگونه ای که شهرها در هم کوبیده شده بودند و پالایشگاه ها، خطوط نفتی ویران و صدها هزار آواره جنگی از دیار خودشان دور افتاده بودند و علی‌رغم تنگ نظری عده ای علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی، اما با همت این مرد موجی از سازندگی در کشور به راه افتاد.

انصاری در مبارزات انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی را بزرگتر از امیرکبیر دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌دانست که چگونه بذرافشانی کند که در سال 94 کشور را با کمک یار همسنگرش حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به خودکفایی برساند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ریاست جمهوری به مثابه مشاوری امین در کنار دولتها برای پیشبرد اهداف دیپلماسی کشور تلاش کرد و انسانی به این جامعیت کمتر دیده شده است، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی اهل تظاهر و ریا نبود و همگان می دانستند که در مراسم های عزاداری مجمع تشخیص مصلحت نظام با اولین جمله روضه خوان اشک از چشمانش جاری می شد.

معاون حقوقی ریاست جمهوری با ابراز تاسف از اینکه از این اقیانوس علم به خوبی استفاده نشد، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی لنگرگاه آرامش و اعتماد بود بگونه ای که امام(ره) و رهبری هر مسئولیتی به ایشان می سپردند به نحو احسن انجام می گرفت.

 انصاری با تاکید براینکه وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که به جایگاه ها ارتقاء می بخشید، خاطرنشان کرد: سیر مشکلات که به ایشان می رسید به مثابه موجی بود که به ساحل می رسید و با عروج این شخصیت نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام نقطه اتکا بزرگی را از دست داد.

وی تاکید کرد: حفظ نظام و انقلاب، حفظ وحدت امت اسلامی، دفاع از حقوق مردم، صبر در برابر مشکلات برای خدا و تلاش برای سازندگی ایران و رفع مشکلات مردم از مواردی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی از ما انتظار دارد.

معاون حقوقی ریاست جمهوری به دیدار اعضای ستاد انتخابات حسن روحانی  با رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 92 اشاره کرد و گفت: این شخصیت انسانی بلند نظر بود که مردم را به حضور در پای صندوق های رای و صبوری فراخواند.

 انصاری افزود: علی رغم هجوم موج های نامهربانی ها، تاب ما بی تاب شده بود اما آیت الله هاشمی رفسنجانی دیگران را به مصداق آیه شریفه ( الله مع الصابرین) دلداری می داد و همین امر موجب شد تا ایشان از سد تحلیل رسانه ها گذشته و دلهای ملت بیدار ایران را تسخیر نماید.

وی با تاکید براینکه دیوار تحریم های رسانه ای و سانسور مطبوعات هیچ کدام نتوانست کوچکترین خللی را در برابر عواطف ملت به آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد کند، خاطرنشان کرد: اگر از آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها یک جمله بیاموزیم و اخلاق او را سر لوحه کارها قرار دهیم، برای آخرت ما کافی است.

معاون حقوقی ریاست جمهوری با تاکید براینکه باید انصاف و احتیاط  در اظهار نظرها نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی رعایت شود، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی پشتوانه محکمی برای دولت یازدهم و رئیس جمهور بود و امروز این پشتوانه از دولت گرفته شده است و حضور گسترده مردم در حمایت از دولت می تواند این خلاء را جبران نماید.

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.