معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی باور عمیق ولایی و اعتقاد راسخ دینی داشت، یک قرآن شناس عمیق بود و این کتاب سراسر درس برای جامعه، تاریخ و نسل های آینده ما درس آموز و راهنماست.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری عصر جمعه در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع رفسنجان افزود: هاشمی کسی است که قهرمانانه علاوه بر داشتن روح فرماندهی جنگی به فکر فرماندهی دیپلماسی نیز بود. 
وی اظهار کرد: هر مسئولیتی که امام و رهبری به او می سپردند مطمئن بودند که به درستی انجام می شود، هاشمی به هر جایگاهی اعتبار مضاعف می بخشید، سیل مشکلات به او می رسید اما آرام بود.
وی گفت: در زمان انتخابات 94 ملت را قوت قلب داد، مردم را راهنمایی کرد، مردم را به وحدت فراخواند تا به پای صندوق ها بیایند و ایران گلستان شد؛ او دیگران را دلداری می داد که خداوند با صابران است.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از سد تخریب رسانه ای گذشته و دل ها را تسخیر کرده بود افزود: او در دل ها محبوبیت داشته لذا دیوار تحریم رسانه و سانسور رسانه ای و تهاجم رسانه ای هیچگونه خللی در محبت مردم نسبت به او ایجاد نکرد.
وی تاکید کرد: ما موظفیم برای حفظ انقلاب، راه هاشمی را برویم و دفاع از حقوق مردم و جمهوریت نظام و پیروی از ولی فقیه به عنوان مدار وحدت در کشور و تلاش برای ساختن ایرانی و رفع مشکلات مردم وظیفه امروز ماست.
انصاری با اشاره به حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در آیین تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین های بزرگداشت وی در سراسر کشور گفت: امروز نشانه زنده بودن نهضت در قالب این مجلس و حضور مردم به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی جنگ را رهبری کرد، او فرمانده شهیدان سرزمینمان بود و امروز در بهشت نیز فرمانده شهیدان است.
وی گفت: در روز 19 دی ماه جاری صحیفه نورانی مردی از اولیاء الهی در سرزمین ایران به صورت ناگهانی و بهت آور بسته شد و به فاصله چند لحظه از بسته شدن این پرونده پرافتخار و انتشار این خبر ناگوار صحیفه بلند و عمیقی به روی ملت و تاریخ ایران گشوده شد و آن صحیفه زندگی مردی است که بیش از 60 سال حضور در همه عرصه ها نقش آفرینی کرد و در هریک از آنها افتخاری بزرگ برای انسانهای بلند همت است.
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: لذا اگر در مجالس آن مرد بزرگ تاریخ ساز گوشه هایی از زوایای زندگی او گفته می شود بیش از تجلیل از او، تجلیل از یک ملت و یک تاریخ و انقلاب است و بیان نقشه راه آینده نظام و کشور است.
وی بیان کرد: روزی در سال 1327 مرحوم میرزا علی هاشمی فرزند نوجوان خود اکبر را از بهرمان ( از توابع شهرستان رفسنجان) روانه قم کرد نه او و نه مردم بهرمان و نه رفسنجان نمی دانستند که سرچشمه رود خروشانی شده اند که در آینده در بستر تاریخ قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: خداوند در قرآن مسئله برگزیدن را مطرح می کند مردانی را خود بر می گزیند و زمینه رشد آنان را فراهم می کند تا برای دین و هدایت بندگان او و برای خدمت بندگانش ایفای نقش کنند این برگزیدن مختص انبیاء نیست بلکه در گذر تاریخ مردانی از سوی خداوند در کنار انبیاء و اولیا قرار می گیرند.
انصاری گفت: مصداق این گفتار در تاریخ معاصر ما امام راحل بزرگوار بود که از سوی خداوند برگزیده شد و در مسیر تاریخ مردم ایران و اسلام قرار داد.
وی افزود: به فرموده رهبری امام راحل معصوم نبود اما تا مرزهای عصمت پیش رفته و اگر قرار باشد بعد از ائمه اطهار (ع) یک انسان کامل بعد از پیامبر پیدا کنیم امام بود، امام قله ای سر به فلک کشیده و یک نهضت الهی بود و در کنار این قله رفیع برآمدن قله های دیگری لازم بود تا نخلستان انقلاب پر و بار بیشتری بگیرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این قله ها بود.
وی بیان کرد: هاشمی رفسنجانی جوانی خوش استعداد، باهوش، باایمان و از خاندان اصیل در کنار امام و رهبری بود که از آن روز تا ثانیه های پایانی عمر امام همراه و همدم ایشان بود و به مثابه عضوی از خانواده امام به شمار می رفت.
معاون حقوقی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امام به آیت الله هاشمی رفسنجانی آن نگاهی را داشت که به مصطفی و سید احمد داشت، او برای دیدار امام راحل در بغداد به صورت مخفیانه وراد عراق شد تا امام را ملاقات کند.
وی با اشاره به دوران امام راحل گفت: امام بی جهت به کسی اعتماد نمی کرد، لذا هاشمی از ناحیه امام مورد اعتماد و مورد ارجاع امور قرار گرفته بود، آن زمان که انجمن های اسلامی در اروپا نیاز به هدایت و حمایت داشت، سفیر هدایت شد و آنگاه که قرار است در ایران شعله های انقلاب شعله ور شود مرد خط مقدم ایران از دیار رفسنحان به نام هاشمی سینه سپر می کند، هاشمی مردی نبود که با این شکنجه ها از میدان به در رود و در زندان اسطوره مقاومت شد و بلافاصله بعد از آزادی به کام انقلابیون بر می گردد.
انصاری بیان کرد: درود بر همسر صبور این مرد آن روزهای سخت که هاشمی در زندان اوین بود و این زن مبارز با بچه های خود برای دیدار پدر راهی زندان اوین می شد.
وی با اشاره به اینکه هاشمی نویسنده ای چیره دست بود و کتاب امیرکبیر را نوشت افزود: وقتی ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین را منتشر کرد موجی از حرکت در نسل جوان و علمای حوزه راه انداخت و آنگاه که احساس کرد باید مجله ای نو از حوزه پخش شود مجله مکتب تشیع را با همراهی شهید دکتر باهنر منتشر می کند.
وی گفت: آیت الله هاشمی نویسنده ای چیره دست و خطیبی معجزه گر بود، خطبه های شکوهمند نماز جمعه در دل و جان انسانها می نشست و لشکریان را قوت قلب می داد.
وی ادامه داد: این هاشمی بود که بعد از پیروزی انقلاب برای تشکیل شورای انقلاب برای فرونشاندن توطئه دشمنان از سوی امام مأموریت می یابد و بعد از استقرار نظام که قرار است قوه مقننه را برای آینده کشور ریل گذاری کند، او بنیان قوه مستحکم مقننه را بنا کرد که امروز مجلس هرچه دارد از هاشمی رفسنجانی دارد.
انصاری خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی هاشمی یک فرمانده توانا بود از سرداران بزرگ نظام (محسن رضایی، شمخانی و ...) بپرسید ببینید نظرات دفاعی، طرح های، عملیاتی و دقت های نظامی و رزمی که این مرد داشت همه را شگفت زده می کرد او جنگ را رهبری کرد او فرمانده شهیدان است و امروز نیز در بهشت نیز فرمانده شهیدان است.
وی افزود: آن روزی که قرار است این گره کور (جنگ 8 ساله )گشوده شود آن که گام در میدان می گذارد هاشمی است و مسیر را هموار می سازد.
وی گفت: شخصیت هاشمی بعد از رحلت امام آنگونه بود که بر احساسات غلبه کرد اعضای خبرگان را احضار و کمتر از هر زمان با تدبیر او و فداکاری حاج احمد مسیر رهبری آینده را فراهم کردند و تلاطم ها و پیشگویی های دشمنان نقش بر آب شد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: در آن روز که هاشمی در مسند ریاست جمهوری قرار گرفت، کشوری ویران، خوزستانی با خاک یکسان شده، زیربناهای ویران، پالایشگاه های ویران، میلیون ها نفر آواره جنگ در اقصی نقاط کشور داشتیم و این مرد با همت مردانه بزرگتر از امیرکبیر پا به میدان گذاشت.
وی گفت: مرحوم امیرکبیر فرصت چند ساله بیشتر نداشت اما هاشمی در 37 سال بعد از انقلاب در هر عرصه ای وارد شد امیرکبیر بود چه در جنگ و چه در ریاست جمهوری، یک موجی از سازندگی در کشور راه انداخت و در کشور امید آفرید.
وی بیان کرد: یک عده تنگ نظر گفتند که هاشمی کشور را 40 میلیارد دلار به خارج مقروض کرده است یا چرا به جای سد سازی، پنیر وارد نمی کند اما هاشمی می دانست که چه بذری را می افشاند، در سال 94 با تکیه بر یار و همسنگرش روحانی زیرساخت های کشور و کشاورزی کشور را به خودکفایی رساند و امروز کشور مازاد گندم و کشاورزی دارد.
انصاری جمعیت تشییع کننده پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را بعد از رحلت امام خمینی (ره) بی نظیر دانست و افزود: هاشمی پشتوانه دولت تدبیر و امید بود و مردم با حمایت خود از دولت و رئیس جمهوری، خلاء وجود ایشان را جبران می کنند.
این آیین با حضور خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، معاون حقوقی رئیس جمهوری، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت مقام آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (جمعه) در مسجد جامع رفسنجان برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.