به گزارش جماران، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کم نبودند عناصر کوته نظر و سیاست بازی که به خاطر خوشایند این و آن، با هاشمی عزیز به ناسازگاری و دشمنی پرداختند و در خباثت و کینه توزی هم سنگ تمام گذاشتند ولی هرچه بیشتر تلاش کردند، با نتایج معکوسی مواجه شدند و اقبال عمومی جامعه به هاشمی بیشتر شد.

حتی رد صلاحیت حیرت انگیز ایشان در انتخابات ریاست جمهوری 92 هم نتوانست ذره‌ای از محبوبیتش نزد آحاد مردم بکاهد و مقبولیت عام وی را تحت الشعاع قرار دهد. 

این پدیده در همان انتخابات به خوبی آشکار شد که با یک دعوت مسئولانه از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و حمایت از منادی اعتدال، تدبیر و امید، مردم چگونه دعوت وی را اجابت کردند. البته همین امر باعث تشدید دشمنی خناسان شد که حتی از رسانه ملی نیز در یک برنامه زنده تلویزیونی برای مدتی شعار نفرت انگیز «مرگ بر هاشمی» را پخش کردند درحالی که می‌توانستند از پخش آن جلوگیری کنند. 

حضور هوشمندانه آحاد مردم در مقیاس میلیونی در مراسم تشییع پرشکوه پیکر مطهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام‌های روشنی دارد که ایکاش کسانی که تاکنون سهواً یا عمداً نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند از میان تحولات جاری، دیدگاه غالب در جامعه را درک نمایند و بپذیرند، حداقل این بار و از این پس تلاش کنند با جامعه هماهنگ شوند تا بیش از این شاهد ناکامی و شکست و انزوای دیدگاه خود نباشند.

جای تعجب نیست کسانی که بیش از دیگران برای به انزوا کشاندن هاشمی عزیز تلاش و میدان‌داری کردند، خود بیش از همه در انزوا قرار گرفتند و حتی انواع «دوپینگ تبلیغاتی» هم نتوانست کمکی به آنها بکند. اکنون همانها زبان به تمجید هاشمی گشوده‌اند و او را استوانه انقلاب و چهره مبارز روزهای تنهائی امام و انقلاب و ملت معرفی می‌کنند که البته صحت دارد ولی واقعیتی نیست که فقط امروز محرز شده باشد و یا اینکه آقایان قبلاً نسبت به آن بی‌اطلاع بوده باشند.

همین حب و بغض‌های شخصی و جناحی و باندی است که «آفت انقلاب» است و دلها را از یکدیگر دور و نسبت به هم بدبین و مکدر می‌کند. سئوال این است که چرا باید در زیر خیمه انقلاب که قرار بود همگان در فکر اعتلای اسلام و نظام و کشور باشند، هر کس و ناکسی فرصت یابد که از بلندگوهای نظام و از رسانه‌هائی که به برکت خون به ناحق ریخته شهدا و با خون دل ملت آزاد شده‌اند و یا بعداً پا به عرصه گذاشته اند، علیه پرچمداران انقلاب سم پاشی کند؟

هر چند کسانی که می‌بایست با این ظلم های فاحش برخورد کنند، به موقع اقدام نکردند، ولی اکنون که حجت بر همه تمام است و هاشمی دیگر در میان ما نیست این انتظار وجود دارد که این روش تصحیح شود و با افرادی که به ادامه این مسیر انحرافی در مورد دیگران اصرار دارند برخورد هدایتگرانه شود تا فضای کشور از سم پاشی‌ها و تفرقه افکنی‌ها پالایش گردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.