برنامه «باصبح» امروز با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام پخش شد.

به گزارش جماران، آقامحمدی در آغاز سخنان خود با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام به ملت بزرگ ایران از او به عنوان پدری مهربان یاد کرد که در مقام انسان جانشینی خداوند را همواره قبول داشت.

آشنایی در نوجوانی با هاشمی رفسنجانی

او بیان کرد: سال ۴۶ یعنی زمانی که ۱۶ سالم بود با آقای هاشمی آشنا شدم، او در آن زمان ۳۳ سال داشت، طلبه ای پر شور که رهبری کننده هیئات در تهران بود. او از ۲۴ سالگی وارد مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی شد، هاشمی از یاران امام (ره) بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی هفت مرتبه دستگیر و زندانی شد، او در سال ۵۷ جزو رهبران انقلاب به شمار می آمد یعنی در ۴۴ سالگی.

مکلف به وظیفه در راه خدا

آقامحمدی خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی در جوانی بسیار بانشاط بود، خودش را به خدا سپرده و در راه خدا قدم برمی‌داشت، او می‌دانست زمانی که در راه خدا گام برمی‌داریم به نتیجه دلخواه می‌رسیم، هاشمی طبق فرمایش امام خمینی (ره) مکلف به وظیفه بود نه نتیجه.

 

استوار تا مرز شهادت

آقا محمدی افزود: هاشمی حتی در زمان حبس بیکار ننشست، خاطرات روزانه خود را می نوشت، در زندان تفسیر قرآن می کرد بنابراین در هر شرایطی امکان فعالیت وجود دارد فقط باید به خود اعتماد داشته باشیم، او تا مرز شهادت پیش رفت اما همچنان روی پای خود ایستاد و به راهش ادامه داد.

صلابت در عین مهربانی

آقامحمدی ادامه داد: شادی مردم امر مهمی برای او تلقی می شد، پیشرفت مردم انقلابی و ضربه به دشمن عواملی بودند که زمینه شادی او را فراهم می کردند، هاشمی آینده نگر بود و به گذشته فکر نمی کرد. خیلی مهربان و در عین حال با صلابت بود، صلابت واقعی دین را به همراه دارد، کسانی که به خاطر خداوند صلابت دارند ممکن نیست مهربان نباشند. هاشمی به ندرت عصبانی می شد اما مواقعی که ثروتی از نظام از دست می رفت عصبانیت او را می دیدیم، مانند شهادت شهید مطهری.


تعامل و ارتباط نزدیک با مراجعان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هاشمی ارتباط خود با مردم و مراجعان را به طور کامل حفظ کرده بود، او برای ملاقات‌های روزانه با این افراد وقت گذاشته بود، کمتر کسی این چنین دیده ایم، هاشمی هیچگاه در کار گم نشد بلکه این کار بود که در او گم شده بود.

انتقادپذیری آیت الله هاشمی رفسنجانی

آقامحمدی یادآور شد: من امکان سفر با او را داشتم، او معتقد بود که همه چیز از آن خداست، نماز شب‌های قشنگی می‌خواند، نیمه‌های شب آرام برای نماز آماده می‌شد و طوری به درگاه خدا اشک می ریخت که کسی متوجه نمی‌شد، او معتقد بود ما هیچ چیزی نداریم هرچه داریم متعلق به خداوند بزرگ است.

او در پایان تأکید کرد: فقدان هاشمی امروز به ما می گوید خدایی هست که اگر با او باشیم مابقی کارها درست می شود. سپس با نام بردن از ویژگی های او گفت: هاشمی رزمنده، فرمانده، جانباز، مجتهد، سیاستمدار، متعهد و پیرو ساده رهبر بود. هر کس با دارا بودن یکی از این عنوان ها به خود غره می شد اما او یقین داشت که در نهایت روزی به ملاقات خدا می رود و برای رفتن همه این ویژگی ها کم است. امروز همه ما برای او دعا کنیم. هاشمی مرد بزرگی بود، امشب در محضر خداست و نیازمند دعای تک تک ماست، فراموش نکنیم هاشمی نیازمند پاسخ ملت است، راه را گم نکنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.