معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری آنفلوانزا در کشور کنترل شده است و مشکل پارسال را در این زمینه نداریم.

 

 

به گزارش جماران دکتر علی اکبر سیاری ،روز یکشنبه در حاشیه مراسم قدردانی از برگزیدگان کشوری داوطلبان سلامت در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: با گسترش مراقبت های بهداشتی برای کنترل و پیشگیری از آنفلوانزا، ابتلا به این بیماری در کشور طی سال جاری کاهش یافته است. 
وی بدون اشاره به تعداد مرگ و میر مبتلایان به آنفلوانزا در سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری گزارشی از مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور نداشته ایم. 
وی گفت: با آموزش های ارائه شده بسیاری از افراد در معرض خطر شامل سالمندان، کودکان، افراد دچار بیماری های مزمن قلبی و ریوی و تنفسی، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی، مادران باردار و کارکنان گروه پزشکی، واکسن آنفلوانزا دریافت کرده اند. 
سیاری با اشاره به نقش داوطلبان سلامت در پیشگیری از بیماریهای مختلف افزود: هم اکنون 200 هزار داوطلب سلامت در کشور فعالیت دارند که بیش از 90 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند. 
وی اظهار کرد: هر داوطلب سلامت 40 خانوار را زیر پوشش مراقبت های بهداشتی و برنامه های آگاهی بخشی در حوزه سلامت دارد. 
وی گفت: همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اعتبارات حوزه بهداشت حدود 2 برابر شده به طوریکه این اعتبارات 9 درصد اعتبارات حوزه سلامت را شامل می شود، درحالی که درگذشته این میزان چهار درصد بود. 
همایش قدردانی از برگزیدگان کشوری داوطلبان سلامت با حضور بیش از 270 داوطلب سلامت از مناطق مختلف کشور در مشهد برگزار شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.