رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم پس از 33 سال در تابستان سال 96 بتوانیم قانون جدید بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.

به گزارش جماران، "محمدرضا پورابراهیمی" امروز 18 دی ماه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: شرایط موجود اقتصادی کشور، ضرورت توجه به کارآفرینی را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.

وی با بیان این مطلب که در حوزه علم و فناوری در منطقه مقام اول و در دنیا در مقام پانزدهم را به خود اختصاص داده ایم، اظهار کرد: بنابراین این جایگاه به عنوان پرورش نیروی انسانی محسوب می‌شود و آثار مثبتی را بر عملکرد فعالان این بخش می‌گذارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود شرکت های دانش بنیان به بازار بورس خبر داد و افزود: شرایط اقتصادی، معیشت، اشتغال جوانان و همچنین ظرفیت های علمی و تخصصی، علم و فناوری توجه به کارآفرینی را الزامی می کند.

وی با اشاره به اینکه ظهور و بروز استعدادها در استان کرمان به شکل متفاوتی مطرح است، افزود: با توجه به اینکه استان کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور می باشد، بنابراین توجه به کارآفرینی از اهمیت زیادی برخوردار است و توجه به این مهم میتواند استان کرمان را به عنوان یک استان نمونه کارآفرین در کشور مطرح کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افزایش اختیارات استان ها در برنامه ششم توسعه خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه تمرکزگرایی یکی از مشکلات کشور می باشد، با افزایش اختیارات استان ها، سازمان‌های متناظر می توانند اختیارات را از ستادهای مرکزی بگیرند.

وی مسایل تامین مالی یکی را از دغدغه های اساسی کمیسیون اقتصادی مجلس دانست و تصریح کرد: کارآفرینان با رویکرد دانش و درک صحیح از بازار، ایده پردازی می کنند اما در عمل با محدودیت هایی مواجه می‌شوند که باید اقدامات اساسی برای تامین مالی صورت گیرد و بازار سرمایه یکی از مواردی است که می‌تواند در این بخش کمک شایانی کند.

پورابراهیمی خواستار ورود انجمن کارآفرینان استان کرمان در بازار سرمایه شد و ابراز کرد: 80 درصد فعالان اقتصادی و کارآفرینان با مشکلات بانکی مواجه می باشند، بطوریکه نظام بانکی مشکل اصلی فعالان اقتصادی می باشد.

وی از وعده هایی که در مجلس نهم داده بود، سخن گفت و اعلام کرد:  وعده‌ تغییر نظام بانکی را در پایان مجلس نهم داده بودیم و اکنون در مجلس دهم این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و قانون بانکداری در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد و اکنون وارد جزئیات شده‌ایم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به گزارش کاری که خدمت مراجع تقلید در قم ارائه کرده است، اشاره و ادامه داد: حمایت خوبی از سوی مراجع تقلید، فعالان اقتصادی و توده‌های مردم داشتیم، بنابراین قانون جدید نظام بانکی را اوایل سال آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهیم داد.

وی عنوان کرد: امیدوارم پس از 33 سال در تابستان سال 96 بتوانیم قانون جدید بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.

پورابراهیمی، اتاق بازرگانی کرمان را از لحاظ فعالیت، حوزه ماموریت و اقدامات جزی اتاق های برتر کشور دانست و ابراز کرد: استاندار کرمان یک فرد اقتصادی می باشد، همچنین نمایندگان استان کرمان در راستای توسعه اقتصادی استان گام برداشته اند و همه مسئولین استان آمادگی دارند تا کارآفرینان در استان کرمان مورد حمایت قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.