معاون گردشگری کشور از تهیه سرفصل‌هایی با عنوان توصیه‌های سفر به گردشگران خارجی و آگاهی‌بخشی آن‌ها نسبت به قوانین ایران در مبدأ خبر داد.

 

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به الزام آگاهی گردشگران ورودی از قوانین کشور در مبداء، گفت: بر این اساس ۱۰ سرفصل مهم توصیه‌های سفر به گردشگران ورودی کشور تهیه شده است تا با انتشار در درگاه‌های اینترنتی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها، مرزهای ورودی، شرکت‌های هواپیمایی، آگاهی‌سازی گردشگران نسبت به مقررات کشور از مبداء سفر محقق شود.

او در هفتمین جلسه کمیسیون مرکزی نظارت بر امنیت گردشگران که با حضور مدیران وزارت کشور، نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای عضو، مدیران کل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران هفت استان کشور، در محل معاونت گردشگری برگزار شد، همچنین اظهار کرد: به دنبال سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید، کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران کشور با رویکرد حفظ امنیت به یاری تعاملات فرابخشی تشکیل شد تا این بستر مساعد، سرمایه ای ارزشمند برای صنعت گردشگری کشور به شمار آید.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: حفظ امنیت گردشگران به یاری تعاملات فرابخشی و انجام وظایف مطلوب دستگاه‌ها، مهم‌ترین عنصر موفقیت صنعت گردشگری کشور به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون در توفیقات حاصل سهیم بوده‌اند، افزود: هم‌راستا با فعالیت کمیسیون مرکزی نظارت بر امنیت گردشگران به عنوان هسته مرکزی، باید در نظر داشت که میدان عمل و اجرایی اصلی، در استان‌ها، شهرستان‌ها، مرزها و مناطق مختلف کشور است، در نتیجه با جاری ساختن آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و تبیین سیاست‌های کلی در بخش‌های تابعه می‌توان در ارتقاء دستاوردهای حاصل مؤثر عمل کرد.

رحمانی‌موحد با یادآوری این‌که حاصل روند فعالیت در حوزه گردشگری شامل بازاریابی، تبلیغات، جذب گردشگران و در نهایت ارائه خدمات به آن‌ها تنها در بستر ارزشمند امنیت به نتیجه خواهد رسید، اظهار کرد: ایجاد و حفظ امنیت صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی این حوزه به شمار می‌آید و باید همانطور که از سایر منابع پاسداری می‌شود، در این امر نیز نهایت کوشش را انجام داد.

معاون گردشگری با تشریح رویکرد جهانی صنعت گردشگری و مسیر رو به رشد این حوزه، تاکید کرد: ایران باید با توجه به منابع بیشمار، متنوع و ارزشمند موجود، سهم قابل توجهی در بهره مندی از فضای مساعد بین المللی داشته باشد.

او همچنین یکی از موضوعات برنامه ششم توسعه را پنج برابر شدن گردشگران خارجی بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در طول برنامه ششم برشمرد و گفت: این امر تنها به یاری مدیریت یک‌پارچه و حضور همه نهادها و ارگان های تاثیرگذار در حوزه سفر محقق خواهد شد و نیاز است به همراه آموزش و آگاهی از دستاوردهای پیش‌رو، تلاش و عزمی ملی آغاز شود.

رحمانی‌موحد در ادامه به سایر اقدامات مشابه برای ارتقاء امنیت گردشگران اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر نیز یکی دیگر از اقدامات تکمیلی در راستای میزبانی شایسته از گردشگران در محیط‌های بیابانی و کویری است و سیاست‌های آن مبتنی بر اهمیت فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی دراستان‌های مربوطه به شمار می‌آید.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به برگزاری هفدهمین کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری از ٦ تا ١٤ بهمن‌ماه امسال، بر تلاش ملی برای میزبانی شایسته از مهمانان این رویداد مهم تاکید کرد.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.