دبیرکمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در تلاشیم که لیست واحدی با حامیان دولت و اعتدال‌گرایان برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در تهران ارائه کنیم.

به گزارش جماران، محسن رهامی درباره روند فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا اظهار کرد: تاکنون کمیته‌ جوانان، بانوان، اصناف و مشاغل، نخبگان، اقوام و مذاهب تشکیل و گفت‌وگو و هماهنگی برای استفاده از ظرفیت اقشار مختلف جامعه آغاز شده است.

وی افزود: در روز 30 دی همایش «جوانان، مدیریت شهری و تحزب» و در اول بهمن همایش «زنان، مدیریت شهری و بحران‌های اجتماعی» در  تهران برگزار می‌شود. در دهه فجر هم همایشی در رابطه با اصناف و مشاغل برگزار خواهیم کرد تا ظرفیت این اقشار را فعال کرده و آن‌ها را به میان بیاوریم.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: کمیته انتخابات استان‌ها نیز به زودی فعال می شوند تا استان‌ها نیز وارد موضوع انتخابات شوند.

رهامی در خصوص رابطه شورای سیاستگذاری اصلاح ‌طلبان با شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: شورای سیاستگذاری صرفا به تعیین سیاست‌ها می پردازد و مستقیما در اجرا دخالت ندارد و شورای هماهنگ جبهه اصلاحات هم سیاست‌های وضع شده را اجرا می کند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین درباره ساز و کار تهیه لیست انتخابات شورا در تهران اظهار کرد: برای تهیه لیست، 50 درصد از ظرفیت را به احزاب و 50 درصد را به افراد حقیقی که در مدیریت شهری تخصص دارند، اختصاص می‌دهیم. اعلام هم کرده‌ایم که احزاب افراد توانمند را معرفی کرده و افراد حقیقی نیز آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کنند تا به تدریج، نیروهای قوی‌تر را گزینش کنیم.

وی درباره احتمال ارائه لیست ائتلافی نیز  گفت: هنوز سیاست ما در این زمینه مشخص نشده است اما تلاش ما این است که یک لیست واحد از  جانب اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و حامیان دولت ارائه کنیم. البته هنوز با احزاب نزدیک به دولت مثل اعتدال و توسعه مذاکره یا دیدار مستقیم نداشته  و گفت‌وگو برای تعیین مصادیق را آغاز نکرده‌ایم. البته هنوز برای ورود به تعیین مصادیق  زود است و زمان کافی در این زمینه داریم.

رهامی با بیان اینکه نگرانی بابت رد صلاحیت داوطلبان اطلاحات برای انتخابات شوراها نداریم، خاطر نشان کرد: تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها توسط هیات نظارت بر این انتخابات که در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است انجام می‌شود، بنابراین مثل انتخابات مجلس بابت رد صلاحیت داوطلبان خود از سوی شورای نگهبان نگرانی نداریم.

وی تاکید کرد: ما نباید همه توان خود را به انتخابات شوراها متمرکز کنیم و از انتخابات ریاست جمهوری غفلت کنیم بلکه باید دو انتخابات را به موازات هم جلو ببریم. ستاد انتخاباتی هم که تشکیل خواهد شد، برای هر دو انتخابات خواهد بود.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگ جبهه اصلاحات در پایان تصریح کرد: ما باید حمایت خود از دولت را ادامه دهیم زیرا حسن  روحانی اولویت اول ماست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.