«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، امروز سه شنبه اعلام کرد دولت آمریکا درعملیات هایی که ترکیه علیه تروریست های داعش و در حمایت از معارضان ضد دولت سوریه موسوم به «ارتش آزاد» انجام می دهد، با آنکارا همکاری نزدیکی دارد.

به گزارش جماران به نقل از تارنمای تحلیلی خبری «اسپوتینک نیوز»، سخنگوی پنتاگون در نشست خبری روز سه شنبه خود درباره رویکرد واشینگتن نسبت به عملیات های ترکیه در سوریه اعلام کرد: «نیروهای معارض سوری با حمایت ترکیه، عملیات های قابل توجهی را علیه داعش انجام می دهند که به نظر ما اقدامات خوبی هستند. هدف، شکست داعش است و این هدف مشترک ما و ترکیه است.»
کوک در این باره افزود: «ما همچنان به گفت و گو با دولت ترکیه درباره حمایت از عملیات هایی که در منطقه «الباب» انجام می شود، ادامه می دهیم و با دقت اقدامات خود را علیه داعش هماهنگ می کنیم ما می خواهیم هر کاری که می توانیم برای حمایت از ترکیه در این خصوص انجام دهیم.»
کوک همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه یکی از اعضای حیاتی «ائتلاف ضد داعش» است و نیروهای آن اقدامات بسیار قابل ملاحظه ای علیه ترویست ها در سوریه انجام داده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از آنکارا، ارتش ترکیه دیروز دوشنبه رسما اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوایی این کشور و روسیه، مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش را در شمال سوریه هدف قرار داده و بمباران کردند. این دومین عملیات هوایی روسیه در حمایت از عملیات ارتش ترکیه در منطقه «الباب» است. روز پنجشنبه گذشته نیز به خواست ترکیه، جنگنده های روسی مواضع داعش در الباب را بمباران کرده بودند.
عملیات هوایی روسیه در منطقه الباب در حالی انجام می شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، به شدت از حمایت نکردن ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از عملیات الباب از نیروهای مسلح این کشور انتقاد کرده و غرب را به جدی نبودن در مبارزه با داعش متهم کرده است. عملیات آزادسازی الباب از عناصر داعشی چند هفته است ادامه دارد و نیروهای ترکیه در این عملیات متحمل تلفات سنگینی شده اند. ترکیه از 24 اوت سال گذشته عملیاتی را با عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده که ادامه دارد.
ائتلافی که به رهبری آمریکا در سال 2014 با هدف مبارزه با تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش در عراق و سوریه شکل گرفت، متشکل از بیش از 60 کشور است. ائتلاف موسوم به ضد داعش در حالی حملات هوایی انجام می دهد و وزارت دفاع آمریکا در حالی اخبار مربوط به کشته شدن سران تروریست های تکفیری داعش را در حملات هوایی منتشر می کند که بنا بر آمار و ارقام رسمی، آمریکا و شرکای غربی اش از جمله فرانسه و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپای غربی به همراه برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از حامیان مالی و تسلیحاتی اصلی گروه های تروریستی در خاورمیانه به شمار می روند. اخبار رسمی حاکی از آن است که تاکنون جنگنده های این ائتلاف؛ مواضع ارتش سوریه را نیز هدف قرار داده اند که در یکی از آخرین موارد آن 90 سرباز ارتش سوریه جان باختند و پنتاگون این حمله را «اشتباهی» اعلام کرد.
جنگ سوریه اکنون وارد ششمین سال خود شده و میلیون ها کشته و زخمی و آواره برجا گذاشته و با هزاران تروریستی که از ملیت های مختلف علیه دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور می جنگند، به یکی از بحران های خاورمیانه تبدیل شده که ابعادی بین المللی به خود گرفته است. عراق نیز با بحران ویرانگر مشابهی دست و پنجه نرم می کند و اکنون نبردها برای آزادسازی شهر راهبردی «موصل» که در نخستین روزهای حملات داعش به تصرف این گروه در آمد، شدت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.