معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: رخداد فرهنگی مشهد 2017 نقطه عطفی در گسترش روحیه اتحاد، همدلی و عطوفت بین ملل مسلمان با محوریت اسلام و گفتمان اصیل نبوی و رضوی است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: رخداد فرهنگی مشهد 2017 نقطه عطفی در گسترش روحیه اتحاد، همدلی و عطوفت بین ملل مسلمان با محوریت اسلام و گفتمان اصیل نبوی و رضوی است.

به گزارش جماران به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمد شریعتمداری سه شنبه شب در نشست کارگروه ملی زیارت در مشهد بر ضرورت استفاده مطلوب از این فرصت و امکان برای ایجاد این همدلی و همراهی بین ملل اسلامی تاکید کرد.

وی با تشریح جهت گیری های کارگروه ملی زیارت به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ زیارت و ترویج گفتمان رضوی؛ ظرفیت سازی برای بهره گیری از توانائی های بخش های خصوصی، وقف و نهادهای عمومی غیر دولتی در طرح های زیر بنایی زیارت را مورد تاکید قرار داد.

استاندار خراسان رضوی و دبیر کارگروه ملی زیارت نیز در این نشست گفت: زیارت در زندگی مردم، تعمیق باورها و تعالی فرهنگ آنان و مصون سازی معنوی جامعه در تقابل با آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد..

علیرضا رشیدیان اظهار کرد: مسئولیت کارگروه ملی زیارت در راستای مدیریت راهبردی برای ایجاد شرایط مطلوب تر زیارت، بسیار تعیین کننده است.

سید مرتضی بختیاری قائم مقام آستان قدس رضوی نیز پیشنهاداتی در زمینه آمادگی این مجموعه در حوزه مشارکت در احداث طرح های راه آهن مشهد به زاهدان و مشهد به گرگان و همچنین احداث 100 اقامتگاه رفاهی، خدماتی زائران در محورهای مواصلاتی منتهی به مشهد مقدس در صورت تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی را مطرح کرد که مورد استقبال این وزارتخانه قرار گرفت و مقرر شد پیگیری ها و اقدام لازم صورت پذیرد.

در این نشست ضمن بررسی اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات قبلی کارگروه توسط دستگاه های مربوطه، سه استان زیارتی کشور گزارش عملکرد خود را در سال های 92 تا 95 (دولت تدبیر و امید) در حوزه زیارت ارائه کردند.

در همین ارتباط مشکلات موجود در موضوع خدمات رسانی مطلوب و مناسب به زائران در شهر های زیارتی به انضمام پیشنهادات و راهکار های عنوان شده مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

در پایان، پیشنهادهای واصله از کمیته کارشناسی به کارگروه در خصوص موضوع زیارت در برنامه ی ششم توسعه و بودجه سال 96 بررسی و پس از اعلام نظر اعضا و اصلاحات مورد نظر برای پیگیری های لازم قانونی به تایید کارگروه ملی زیارت رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.