نتایج یک نظرسنجی نشان می‌داهد که تعداد زیادی از مردم بریتانیا معتقدند کشور آنها پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا نسبت به گذشته متفرق‌تر و نژادپرستانه‌تر شده است.

 

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس نظرسنجی شبکه اسکای نیوز، حدود 74 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند، رفراندوم 23 ژوئن کشور را دچار انشقاق کرده در حالی که 7 درصد دیگر گفته‌اند نسبت به گذشته بیشتر احساس اتحاد می‌کنند.

در همین حال 57 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که کشور آنها به کشوری "نژادپرست‌تر" تبدیل شده در حالی که 6 درصد از آنها نظری خلاف این را داشتند. در همین حال 31 درصد تاکید کردند که شاهد هیچ تغییری نبوده‌اند.

در پاسخ به این سوال که آیا دولت انگلیس مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را به خوبی مدیریت می‌کند، اندکی کمتر از 50 درصد نسبت به مدیریت دولت در این مساله ابراز تردید کرده و 11 درصد دیگر اقدامات دولت را خوب توصیف کرده‌اند.

در این میان تنها 22 درصد پاسخ دهندگان انتظار دارند که توافق انگلیس با بروکسل پس از تکمیل مذاکرات در دو سال آینده توافقی خوب باشد. در حالی که 42 درصد دیگر گمان می‌کنند توافق بدی در انتظار آنهاست.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که مردم بریتانیا نسبت به یکسال گذشته افسرده‌تر شده‌اند چراکه 67 درصد آنها می‌گویند انگلیس از یکسال گذشته تاکنون به کشور غمگین‌تری تبدیل شده است و تنها 8 درصد دیگر نظری خلاف این دارند. دولت انگلیس تا پایان مارس سال جاری برای آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا فرصت دارد؛ روندی که شمارش معکوس برای مذاکرات رسمی با سایر اعضای این اتحادیه طی دو سال آینده را آغاز می‌کند.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.