محمد رضا باهنر، علاقه دارد کارگردان این روزهای اصولگرایان باشد. نامش در ردیف حامیان جبهه نیروهای مردمی انقلاب نیست اما تلویحا آنها را تایید می‌کند.

محمد رضا باهنر

 

به گزارش جماران، دبیر کل جبهه  با این حال می‌گوید کاندیدای نهایی جبهه پیروان که خود دبیرکل آن است، کاندیدای مشترک همه خواهد بود. او با این جمله آب پاکی ریخت روی دست همه آنهایی که می‌خواهند کاندیدای حزب خود را به عنوان فرد نهایی معرفی کنند. به موتلفه و میرسلیم هم که می‌رسد تنها می‌گوید نظرسنجی‌ها میزان اقبال مردم به کاندیداها را روشن می‌کند. در واقع به موتلفه ای‌ها هم پیغام می‌دهد که دلخوش به لابی و رایزنی نباشید این‌بار ملاک نظرسنجی است. ملاکی که البته مخالفانی جدی مثل جبهه پایداری دارد. آنها همواره پارادایم انتخاباتی خود را بر اصلح ولو نامقبول استوار کرده‌اند و حالا دبیرکل جبهه پیروان می‌گوید نظرسنجی وزن افراد را روشن می‌کند. روز گذشته محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان درباره آخرین وضعیت انتخاباتی این جبهه به «اعتماد» گفت که «احتمالا به این سمت می‌رویم که کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری همان کاندیدای نهایی و واحد اصولگرایان باشد.» البته دبیرکل جبهه پیروان در پاسخ به «اعتماد» نظرش در مورد کاندیداتوری میرسلیم را سر بسته بیان کرد: «من الان ایجابی یا نفی‌ای روی کسی بحث نمی‌کنم. عزیزانی که مطرح هستند امتیازاتی خودشان در خودشان می‌بینند و امتیازاتی جامعه در آنها می‌بیند. این نظرسنجی‌هاست که نشان می‌دهد هر کدام چقدر وزن دارند.» دبیرکل جبهه پیروان البته در خصوص جبهه تازه تاسیس به نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز حرف‌هایی داشت. او از ظرفیت این تشکل به عنوان محوریت اصولگرایان در جامعه نام برد. به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از اصولگرایان به این جبهه امید بسته‌اند تا محبوبیت ازدست رفته‌شان در دو انتخابات پیشین را برای‌شان جبران کند.

موتلفه یکی از عناصر اصلی جبهه است اما جبهه ١٨ تشکل دیگر دارد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال «اعتماد» مبنی بر چگونگی شکل وحدت در جبهه پیروان با وجود ماندن میرسلیم تا پایان مناظرات انتخاباتی گفت: تنوع کاندیداها در آغاز و پیش از انتخابات مذموم نیست. می‌تواند ممدوح باشد و می‌تواند خود وحدت نتیجه کثرت باشد. اگر این کثرت باقی بماند و به وحدت تبدیل نشود مذموم است و در این صورت همان اتفاق سال ٩٢ می‌افتد.

باهنر با بیان اینکه موتلفه یکی از عناصر اصلی جبهه پیروان خط امام و رهبری است، گفت: اما جبهه پیروان ١٨ تشکل دارد. بالاخره موتلفه به یک نتیجه رسیده که کاندیدای حزبی معرفی کند و ما احترام می‌گذاریم اما این کاندیدا، کاندیدای جبهه نیست. هنوز در مورد کاندیداتوری در جبهه پیروان بحثی صورت نگرفته است.

وی افزود: بحث‌هایی که ما در جبهه پیروان کرده‌ایم احتمالا به این سمت می‌رود که کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری همان کاندیدای نهایی و واحد اصولگرایان است. حالا این کاندیداهای متکثری که وجود دارند تا کی می‌خواهند در صحنه بمانند از سیاست‌های راهبردی است که باید بر سر آن بحث کنیم. در دوره‌های گذشته انتخابات نیز افراد زیادی نامزد می‌شدند اما شورای نگهبان تعدادی از آنها را رد صلاحیت کرد.

باهنر ادامه داد: بحث صلاحیت ریاست‌جمهوری با مجلس کاملا متفاوت است. اگر فردی در انتخابات ریاست‌جمهوری صلاحیت نگرفت نباید تصور کند که مشکل اعتقادی یا اخلاقی داشته است. پست ریاست‌جمهوری در نظام جمهوری اسلامی پست بسیار رفیعی است. ممکن است کسی به راحتی بتواند وزیر باشد اما رییس‌جمهور نمی‌تواند بشود. ممکن است رییس کمیسیونی در مجلس یا حتی نایب‌رییس باشد اما نتواند رییس‌جمهور شود. برای رسیدن به وحدت باید برخی از عزیزانی که مطرح هستند حذف شوند. برخی عوامل بیرونی و برخی عوامل درونی در حذف افراد موثر است. اینکه آیا مصلحت هست که همه این کاندیداها تا مناظره‌های تلویزیونی بمانند یا نه اصلا الان قابل بحث و تحلیل نیست. هر جریان و جبهه‌ای باید به کاندیدای نهایی خود برسد.

باهنر در پاسخ به سوال «اعتماد» مبنی بر اینکه آیا آقای میرسلیم را مناسب کاندیداتوری اصولگرایان می‌دانید، گفت: بنده الان ایجابی یا سلبی روی کسی بحث نمی‌کنم. عزیزانی که مطرح هستند امتیازاتی خودشان در خودشان می‌بینند و امتیازاتی نیز جامعه در آنها می‌بیند. این نطرسنجی‌ها است که نشان می‌دهد هر کدام چقدر وزن دارند.

اصلاح‌طلبان درصدد مظلوم نمایی دولت هستند

باهنر با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند، گفت: آقای روحانی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان خواهد بود و در برخی موارد رگه‌هایی در جریان اصلاح‌طلبی برای معرفی کاندیدا وجود دارد اما اصلاح‌طلبان کسی را بهتر و جامع‌تر و رای‌آورتر از روحانی ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در این چند ماه حرف‌های اصلاح‌طلبان با هدف مظلوم‌نمایی دولت مطرح شده، گفت: حرف‌هایی مبنی براینکه رییس‌جمهور رد صلاحیت می‌شود بیشتر در راستای مظلوم نشان دادن دولت است. صحبت‌های یکشنبه شب رییس‌جمهور که گفت تصمیم‌گیری برای ورود به انتخابات هنوز زود است به نوعی تعارف است و گفتن این حرف‌ها قطعا مبتنی بر تاکتیک‌ است. دبیرکل جبهه پیروان در تحلیل آرای انتخاباتی روحانی گفت: روحانی ریزش‌ رای داشته است. مشکلاتی مانند بیکاری و رکود را مردم احساس می‌کنند. با توجه به این شرایط ریزش‌هایی وجود دارد. بحث انتخابات در کشور ما به خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری در دو سه ماه آخر داغ می‌شود و اگر رقیبی کارآمد، محبوب و رای‌آور در مقابل روحانی در صحنه حاضر شود قطعا کار وی برای انتخابات سخت می‌شود.

جبهه مردمی انقلاب اسلامی ظرفیت‌محور حرکت اصولگرایان بودن در جامعه را دارد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از تشکیل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: جبهه نیروهای مردمی انقلاب و فعالیت‌های آنها در حال بررسی است اما به نظر می‌رسد که این جبهه می‌تواند از جامعیت خوبی برخوردار باشد زیرا نیروهای اصولگرایی خوبی به این جبهه پیوسته‌اند و این جبهه ظرفیت این را دارد که محور حرکت اصولگرایان در جامعه باشد. ما در آینده نه چندان دور چگونگی همراهی خود را با این جبهه اعلام خواهیم کرد.

تصمیم زاهدی برای حضور در انتخابات انفرادی بوده است

وی در رابطه با اعلام کاندیداتوری محمدمهدی زاهدی گفت: اعلام آمادگی زاهدی برای انتخابات تصمیم انفرادی است و ما هم در رابطه با اعلام کاندیداتوری افراد نه تکذیب می‌کنیم و نه تایید اما درخواست داریم که همگی نهایتا به یک وحدت جدی برسند زیرا در انتخابات مجلس تعداد کثیری از افراد که خارج از دو لیست امید و اصولگرایان بودند با افت شدید رای مواجه شدند و این نشان داد که کسانی که انفرادی وارد انتخابات می‌شوند با سقوط رای شدیدی همراه خواهند بود و این می‌تواند به حزب همسو آسیب برساند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند محوریت جریان اصولگرا را انجام دهد، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که زودتر بتوانیم این تکثر را به حداقل برسانیم.

باهنر در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ گفت: بنده کاندیدای انتخابات نخواهم بود و تکذیب می‌کنم.

باهنر در رابطه با احتمال کاندیداتوری مرضیه وحیددستجردی در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: تا به ‌حال روال بر این نبوده که زنی کاندیدای ریاست‌جمهوری شود و شورای نگهبان چه در عمل و چه در تفسیر تاکنون رجل سیاسی را این‌طور تفسیر کرده که خانم‌ها جزو رجل سیاسی محسوب نمی‌شوند و به همین دلیل بعید می‌دانم امکان شرکت بانوان به عنوان نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح باشد.

٣٠ نفر از اصولگرایان خود را برای انتخابات گرم می‌کنند

باهنر در پاسخ به سوالی پیرامون کاندیداتوری میرسلیم به عنوان نامزد حزب موتلفه خاطرنشان کرد: به غیر از آقای میرسلیم نام حدود ٢٠ تا ٣٠ نفر را شنیده‌ام که خودشان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری گرم می‌کنند. از فعالین جبهه‌های مختلف، وزرای دولت‌های نهم‌و‌دهم و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی افرادی هستند که در مظان کاندیداتوری قرار دارند. حزب موتلفه بارها اعلام کرده با اصولگرایان همراه خواهد بود. طبیعی است که چانه‌زنی کنند تا کاندیدای نهایی اصولگرایان کاندیدای خودشان باشد اما اگر نظر نهایی روی کاندیدای آنها نباشد بعید می‌دانم که موتلفه بر کاندیدای خود اصرار کند. ما از آنها اطمینان داریم که با جبهه واحد اصولگرایی همراه می‌شوند.  وی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظر آل‌اسحاق پیرامون احتمال انتخاب یک اصلاح‌طلب به عنوان نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: یک موقع از کلمه اصلاح‌طلب استفاده می‌کنیم و گاهی نیز بر اساس محتوا از عبارت اصلاح‌طلب استفاده می‌کنیم، کمااینکه رهبر انقلاب نیز تاکید دارند که اصولگرایان غیر اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب غیراصولگرا نداریم اما اگر از نظر حزبی بگوییم احزاب اصلاح‌طلبان رقبای اصولگرایان هستند و طبیعی است که یک حزب از حزب رقیب خود نامزدی معرفی نکند.  باهنر در مورد همراهی جبهه پایداری با اصولگرایان در انتخابات آتی اظهار کرد: امیدواری‌مان در این زمینه بیشتر است، هرچند اکنون اختیاری از طرف پایداری ندارم که بگویم آنها پذیرفته‌اند. این را می‌توانم بگویم همه آنهایی که در مجلس دهم بودند، همراه هستند و حتی بر آنها اضافه خواهد شد و کم نخواهد شد.

عبور از رکود را مردم احساس نکرده‌اند

دبیرکل جبهه پیروان افزود: اینکه دولت می‌تواند در ٦ ماهه اول سال رشد اقتصادی را به ٧ درصد برساند هم درست است و هم غلط. اگر بخواهیم ساعتی، روزانه و در بازه زمانی کوتاه نگاه کنیم این آمار درست است، ولی این شاخص را مردم نمی‌توانند حس کنند. امروز مردم عبور از رکود را در زندگی خود حس نمی‌کنند. مساله عبور از بیکاری را احدی در کشور حس نمی‌کند و اگر مسکن دچار رکود شده و اجاره ساختمان افزایش یافته نشان‌دهنده این است که مردم عبور از رکود و بیکاری را با گوشت، پوست و خون خود حس نکرده‌اند. دولت نتوانسته این آمارها را به ذایقه مردم بنشاند و این آمارها اغواکننده است. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درمورد احتمال حضور آیت‌الله مقتدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی گفت: من چنین چیزی نشنیدم و هیچ خبری در این باره به من نرسیده است.

منبع: اعتماد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.