قرار بود 100 روزه مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود ولی امروز این همه مشکل وجود دارد!

سخنگوی جبهه یکتا با اشاره به نامه عناصر ضد انقلاب به ترامپ گفت: برخی از این افراد کسانی بودند که در حادثه کوی دانشگاه پرچم دار بودند و سعی داشتند با برانگیختن احساسات مردم آنها را تحت تاثیر قرار دهند و بعد هم به آغوش غرب رفتند.

به گزارش جماران ، سیدمحمد حسینی سخنگوی جبهه یکتا، در همایش « از فتنه و تحریم تا برجام» که عصر امروز به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، روز 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و گفت: در فتنه فضا غبارآلود می‌شود و گاهی تشخیص حق از باطل دشوار خواهد شد. گاهی حق و باطل با هم آمیخته شده و کار برای تشخیص حق و باطل مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام گاهی کسانی در مقام امام علی (ع) قرار گرفتند که یاریگر پیامبر (ص) در برخی از جنگ‌ها بودند، ادامه داد: در سال 88 هم برخی از چهره‌ها که سابقه انقلابی‌ و مبارزاتی داشتند در فتنه نقش ایفا کردند.

حسینی در ادامه با اشاره به نامه 30 نفر از عناصر ضد انقلاب به ترامپ تاکید کرد: برخی از این افراد کسانی بودند که در حادثه کوی دانشگاه پرچم دار بودند و سعی داشتند با برانگیختن احساسات مردم آنها را تحت تاثیر قرار دهند و بعد هم به آغوش غرب رفتند و امروز هم تحت حمایت آمریکا هستند.

وی خاطرنشان کرد: این 30 نفر در نامه خود از ترامپ خواسته‌اند تا علیه ایران و برای توقف تسلیحات موشکی ما ائتلاف ایجاد کند، اینها نظام ما را با داعش مقایسه کردند آیا کسی که ادعای وطن پرستی و حمایت از مردم دارد چنین مسائلی را مطرح می کند. سربازان تنومند ما در مقابل داعش می ایستند ولی اینها چنین چیزی را مطرح می کنند، آیا این جفا نیست؟

حسینی تصریح کرد: ما اگر تسلیحات و قدرت نظامی نداشتیم که آمریکا پس از 11 سپتامبر مستقیم سراغ ما می‌آمد و به ما حمله می‌کرد و دیگر به افغانستان کاری نداشت.

وی گفت: خانم کلینتون که عده‌ای در داخل کشور از او حمایت می‌کردند و می‌گفتند بهتر است رئیس جمهور آمریکا شود، با همکاری برخی کشورها در منطقه از داعش و تکفیری‌ها حمایت می‌کرد و این عناصر را بوجود آورد، حال ما اگر در حلب داعش را بیرون کردیم مانند این تروریست‌ها هستیم؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما قبلاً هم گفتیم که فلان آقازاده به غربی‌ها گرا داده است که ایران را تحریم کنند ولی یک عده می‌گفتند اینگونه نیست. کسانی که در سال 88 در جریان فتنه موفق نشدند پس از سال 88 با تحریک خارج به افزایش تحریم‌ها کمک کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در فتنه 88 بودند عده‌ای که با عنوان‌های جنبش دانشجویی، خبرنگار و حتی نماینده مجلس و دولتمرد در مسیر فتنه حرکت کردند و بعد هم دیدیم که سمت غرب رفتند و آنجا پرده‌ها را کنار زدند و به طور آشکار به مقابله با نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

وزیر ارشاد دولت دهم در ادامه افزود: برخی در سال 88 خواستار ابطال انتخابات شدند که رهبری نظام در این شرایط گفتند ما از جمهوریت نظام دفاع می‌کنیم. اگر قرار بود انتخابات باطل شود انتخاباتهای بعدی نیز با مشکل روبرو می‌شد.

حسینی ادامه داد: در فتنه 88 برخی با هدف براندازی فعالیت می‌کردند. در آن روزها ابتدا بحث انتخابات و ابطال انتخابات را بهانه کردند و بعد وارد بحث دولت، نظام و اصل ولایت فقیه شدند و بعد از‌ آن هم به قداست‌ها و روز عاشورا اهانت کردند.

سخنگوی جبهه یکتا گفت: عده‌ای تصور می‌کردند با مذاکره با آمریکا تمام مشکلات حل می‌شود. در دنیا هم این فضا بوجود آمده بود که ایرانیان اهل مذاکره نیستند به همین دلیل رهبری اجازه دادند که مذاکرات هسته ای انجام شود. البته برای مذاکرات چارچوب هایی را هم تعیین کردند و همچنین فرمودند که به آمریکا خوشبین نیستند که متاسفانه به شروط رهبری بی توجهی شد.

وی افزود: اگرچه رهبری می گفتند من به آمریکا خوشبین نیستم ولی در جریان مذاکرات هسته‌ای برخی از دولتمردان می‌گفتند ما به انجام توافق خوشبین هستیم یا امضای جان کری را معتبر می دانستند. اگر هم کسی انتقادی از روی دلسوزی انجام می‌داد می گفتند او کاسب تحریم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، گفت: ثمره برجام هم مانند فتنه 88 یک تجربه تلخ بود، فتنه 88 خسارت‌های زیادی را به کشور زد و حالا هم وزیر خارجه از روی ناچاری به نمایندگان مجلس می گوید اشتباه کردم و حالا هم ناراحتند که چرا نمایندگان مجلس این مسئله را به مردم گفته اند.

وی افزود: ابتدا باید منافع ملی را در نظر گرفت. نمی‌شود با این بهانه که انتخابات نزدیک است نتیجه برجام را خوب جلوه دهیم تا مردم به ما رای دهند.

حسینی تاکید کرد: قرار نیست ما از ابتدای انقلاب در راس قدرت باشیم ولی برخی‌ها از ابتدای انقلاب در قدرت بودند و سال 84 فاصله گرفتن از قدرت برایشان سخت بود، در سال 88 هم برای رسیدن به قدرت حاضر شدند به کشور آسیب بزنند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: قرار بود 100 روزه مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود ولی امروز این همه مشکل وجود دارد. قرار بود چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد هر دو با هم بچرخند ولی الان یکی متوقف شده و یکی دیگر هم مشکل جدی دارد.

حسینی ادامه داد: امروز با این همه ضعف‌ها و مشکلات، شاهد سیاسی کاری‌هایی هستیم؛ عده‌ای یاد حقوق شهروندی افتاده‌اند در صورتی که حقوق شهروندی از ابتدای انقلاب در قانون اساسی و برنامه‌های بالادستی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: اینکه یک متن زیبا را دکلمه کنیم تا سر مردم گرم شود چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ امروز زمان آن است که دولت عملکرد خودش را ارائه کند و بگوید در این مدت چه کرده است. چه شده است که بعد از این مدت برخی مسئولان می گویند داریم تلاش می کنیم که به وضعیت سال 91 بازگردیم؟

حسینی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که برخی به دنبال دستاوردسازی برای برجام هستند، مگر برخی مدعی نبودند که تحریمها در همان روز اول برداشته می‌شود؟ پس چه شد؟ حال که دستاوردی برای برجام پیدا نمی‌کنند می‌گویند اگر برجام نبود جنگ صورت می‌گرفت!

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما نباید در ماجرای برجام کوتاه بیاییم وگرنه آنها به ما هیچ امتیازی نمی‌دهند. مسئولان دولت باید پاسخی از موضع قدرت و عزت به نقض برجام از سوی آمریکا بدهند. اینکه یک نامه بنویسیم و بگوییم مطالعه و برنامه ریزی شود چه نتیجه ای دارد؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز یک عده می گویند برجام باید به هر قیمتی حفظ شود همانطور که قبلا هم گفتند هر توافقی بهتر از عدم توافق است و با عجله و شتاب برجام را امضاء کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حصر سران فتنه گفت: مسئله حصر تصمیم شورای عالی امنیت بود و الان هم روحانی رئیس این شورا است و اگر هم قرار باشد اقدامی صورت گیرد خودش باید انجام دهد ولی چون می‌داند چه خسارت‌هایی زده شده اقدامی نمی‌کند. به نظر می‌رسد روحانی برای حفظ پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان برخی حرف‌ها را می‌زند ولی حرف‌هایش جدی نیست.

حسینی گفت: در رابطه با حصر باید طبق مصلحت جمهوری اسلامی عمل شود الان هم که سران فتنه خود را طلب کار می‌دانند. سران فتنه خسارات‌های بزرگی را زده‌اند و نباید تصور کنند که اگر محاکمه‌ای برگزار شود جریمه یا آزاد می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: نظام اسلامی مظهر رافت است، اگر ماجرای فتنه 88 را با کودتای نصفه و نیمه ترکیه مقایسه کنید می‌بینید که در ترکیه با کودتاگران چه برخوردی صورت گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات باعث محبوبیت ایران در دنیا نشد؟، افزود: ما در گذشته بین ملت ها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده ایم و این را می شد در سفرهای خارجی بخوبی دید ولی فتنه 88 باعث شد یکسری تبلیغات منفی علیه ما صورت گیرد.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا احمدی نژاد بعد از انتخابات 88 بحث خس و خاشاک را مطرح کرد، افزود: منظور آقای احمدی نژاد آن افرادی بود که به مساجد حمله کردند و به مردم خسارت زدند وگرنه از 40 میلیون نفری که در انتخابات شرکت کردند هم تشکر کرد.

وی در مورد این سوال که آیا حضور سردار سلیمانی در حلب نقض برجام نبود؟ تاکید کرد: ما فقط در مسئله هسته‌ای توافق کردیم و طرف مقابل حقی ندارد روی مسائل دیگر دخالت کند. ما از مظلوم دفاع می‌کنیم و اعتنایی به حرف آمریکا نداریم.

این استاد دانشگاه افزود: یک عده می گفتند باید دم کدخدا را ببینیم و اگر اینگونه شود کشورهای غربی کوتاه می آیند ولی الان همین کدخدا ما را تحریم کرده است همانطور که در گذشته مانعی در مقابل ما بود.

حسینی در ادامه با اشاره انتشار صوت سخنان منتظری، گفت: این سخنان که مورد استقبال رسانه‌های بیگانه قرار گرفت در حمایت از منافقین بود و متاسفانه می بینیم برخی از افراد منتسب به دفتر رهبری به جای اینکه موضع گیری کنند با کسی که صوت آقای منتظری را منتشر کرده خوش و بش می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.