چهره های مشهور سیاسی یا هنری یا ورزشی را غالبا تنها با منصب و موقعیت و شهرت می شناسیم و غافل می شویم از این که گاه چه غمی در  سینه دارند و گرفتار چه رنجی هستند.

به گزارش جماران، یادداشت کوتاه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مناسبت سالروز تولد فرزند نوجوان و ازدست رفته اش نخست به همین خاطر نقل و درج می کنیم تا یادآور همین اندوهی باشد که چهره هایی از این دست نیز تحمل می کنند.

دوم به این سبب که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سالروز تولد فرزند نوجوان را برای این یادداشت مناسب تر دیده و نه سالگرد درگذشت او را و از حیث عمومی تر برای تأکید بیشتر بر موضوع  سوانح رانندگی و از این رو سخنان او را در آبان سال گذشته و در آیین یادمان قربانیان سوانح رانندگی نیز می آوریم.

علی ربیعی نوشته است:

بعضی وقت ها می مانی بین دو حس عجیب. غم و شادی. در مسیر پر تلاطم زندگی وقت هایی هست که روزی شادترین روز زندگیت بوده و هر سال به پاس دیدن آن روز جشن گرفته ای ، اما دست تقدیر چنان می کند که نمی دانی دیگر آن روز برایت شادی بخش است یا سراسر غم...

خوشبختند کسانی که سیر تکامل در این دنیا را با چنان سرعتی می پیمایند که به چشم بر هم زدنی تولدی دیگر به دنیایی بزرگتر را برایشان رقم می زند.

آن وقت است که نمیدانی در سالروز تولد عزیزی که دیگر نیست باید خوش حال باشی یا غمگین...

دل تنگی برای عزیزان به ویژه در روزهایی خاص نه آن می کند که بتوان گفت...اما دل خوشیم به کمالی که برایشان تولدی دوباره را به سرعت رقم زد...

روح "محمد جواد" شاد.

امروز - دوم دی ماه- سالروز تولد محمدجواد، پسر عزیزم است. همه ما لحظاتی این چنین در زندگی داریم. بیایید قدر همه عزیزانی را که داریم، نیک پاس بداریم. تا می توانیم عشق بورزیم و از هیچ عاطفه ای دریغ نکنیم شاید فرصتی نباشد.

وزیر کار اما در آبان 94  در آیینی که به مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی  برگزار شد، سخن گفت و وقتی داستان خود را روایت کرد حاضران دانستند چرا آنجاست:

من خودم قربانی سوانح رانندگی هستم و تلاش دارم تا به این موضوعات بیشتر بپردازم.

فرزند ۱۵ ساله من با زبان روزه سه ساعت در کنار خیابان ماند و هیچ کس  او را به بیمارستان نرساند و راننده هم پس از تصادف با فرزندم فرار کرد و این اتفاق هیچ وقت از زندگی من بیرون نمی‌رود. 

البته او را ۶ ماه بعد شناسایی کردیم. این فرد با یک خودرو  رالی با فرزندم تصادف کرد اما وقتی با وی مواجه شدم، دیدم که رفتار او ناشی از اقدامات غلط هم‌نسلان من بوده که چنین فردی تربیت شده و بنابراین رضایت دادم.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.