مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بیانیه منتشر شده توسط کمیسیون امنیت انتقاد کرد و گفت: تاکنون هیچ جلسه رسمی و نظرخواهی برای صدور بیانیه در کمیسیون تشکیل نشده است.

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بیانیه منتشر شده توسط کمیسیون امنیت انتقاد کرد و گفت: تاکنون هیچ جلسه رسمی و نظرخواهی برای صدور بیانیه در کمیسیون تشکیل نشده است.

به گزارش جماران ، مجتبی ذوالنور در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: کمیسیون امنیت سازوکار مشخصی دارد و اگر قرار باشد موضعی بگیرد و بیانیه‌ای صادر کند نشست رسمی تشکیل می‌دهد و در آنجا راجع به موضوع صحبت و جمع‌بندی می‌شود. اگر هم قرار باشد چنین بیانیه‌ای اختصاص یابد سخنگوی کمیسیون آن را به رسانه‌ها منعکس می‌کند؛ تاکنون چیزی با عنوان بیانیه درباره مسائل اخیر از سوی کمیسیون امنیت ملی صادر نشده است.

این در حالی است که روز گذشته سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص بیانیه اخیر کمیسیون درباره اقدام اخیر کریمی قدوسی گفت: بیانیه کمیسیون امنیت ملی در مورد اقدام کریمی قدوسی در انتشار اظهارات منتسب به ظریف در جلسه این کمیسیون بیانیه رسمی کمیسیون است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد نسبت به شیوه جمع آوری امضاها ادعا کرد: یکی از کسانی که این بیانیه را امضا کرده بود به من گفت: فرد جمع کننده امضاها گفته ذوالنور نیز امضا کرده و من به اعتبار شما بیانیه را امضا کردم، در حالی که این طور نبوده است. من از آقای بروجردی رئیس کمیسیون سوال کردم که آیا کمیسیون بیانیه رسمی صادر کرده است که پاسخ داد خیر،  اما می بینیم بر روی کاغذ توزیع شده، عنوان بیانیه کمیسیون امنیت ملی را نوشته اند. این که بخواهیم اسم کمیسیون‌ها را پای بیانیه‌ای که سازوکار رسمی طی نکرده خرج کنیم، کار مناسب و اخلاقی نبوده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به محتوای بیانیه روز گذشته که در آن تاکید شده بود اظهارات کریمی قدوسی گزینشی بوده گفت: هیچ اقدام گزینشی در این رابطه صورت نگرفته است؛ چرا که آقای کریمی قدوسی تعدادی  از نمایندگان را به محل کمیسیون دعوت کرده و در آنجا متن پیاده شده در سخنان آقای ظریف با نوار صحبت تطبیق داده شده و نمایندگان حاضر هم پای متن منتشر شده را امضا کردند و آن بخشی هم که مربوط به برجام بوده کامل منعکس شده است.

او ادامه داد: می گویند مطالب طبقه بندی شده و محرمانه منتشر شده است؛ چیزی که منتشر شده طبقه بندی نبوده چرا که آقای جان کری قبول داشته که اگر قانون تحریم‌های ایران تمدید شود نقض برجام است. تیم مذاکره کننده نیز این را می داند. آمریکایی‌ها قول داده بودند که از سازوکارهای موجود استفاده کنند و جلوی تمدید این قانون توسط سنا را بگیرند اما به قول خود عمل نکردند. حالا این نکته بازگو شده که اینها به قولشان عمل نکردند؛ کجای این مطلب طبقه بندی شده است و چه مطلب محرمانه ای افشا شده است؟

ذوالنور متذکر شد: ‌مطلب محرمانه آن چیزی است که اگر دشمن متوجه شد به ضرر ماست و به ما آسیب می‌رساند؛ وگرنه حقیقتی که دشمن می‌داند و ما هم می‌دانیم چه جایگاه محرمانه‌ای دارد؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بیانیه‌ای که ۱۴ تن از نمایندگان آن را امضا کرده بودند گفت: ۱۴ نفر از جمله آقای بروجردی و کریمی قدوسی بیانیه‌ای را امضا کرده بودند که قرار بود به عنوان یک بیانیه مرزی الطرفین منتشر شود. تهیه کنندگان این بیانیه تصمیم گرفته بودند برای آرام‌تر شدن فضا فعلا آن را منتشر نکنند. به همین دلیل آن را به نائب رئیس اول کمیسیون تحویل دادند. در شرایطی که ما یک بیانیه جامع و مرزی الطرفین را با حضور رئیس کمیسیون آماده و از انتشار آن خودداری کردیم، اقدام دیروز عده‌ای از دوستان در انتشار بیانیه‌ای با این محتوا و انتشار آن به نام کمیسیون امنیت ملی پسندیده نبود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.