معاون کنسولی وزیر امور خارجه از آزادی دو وکیل ایرانی زندانی در کنیا خبر داد.

به گزارش جماران، حسن قشقاوی که از طرف محمدجواد ظریف، به منظور پیگیری موضوع بازداشت دو وکیل زندانی ایرانی و آزادی آنها ماموریت یافته بود و از هفته گذشته در راس هیاتی از وزارت خارجه به کنیا سفر کرده است، روز چهارشنبه اعلام کرد که با پیگیری مستمر سفارت جمهوری اسلامی در کنیا و وزارت امور خارجه، در پی مذاکرات فشرده و رایزنی و انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات سیاسی، قضایی و مسئول ذیربط پلیس این کشور، سرانجام دادگاه نایروبی رای به آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت شده داد.

قشقاوی و هیات همراه در دیدار روز یکشنبه با امینه محمد وزیر خارجه کنیا در خصوص آزادی دو وکیل ایرانی و همچنین روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

در این دیدار که هادی فرجوند، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز حضور داشت، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه آفریقا در دیپلماسی ایرانی اعلام کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابطش با کنیا به عنوان کشور تاثیرگذار و مهم در شرق آفریقا استقبال می کند.

وزیر خارجه کنیا در پاسخ قول داد حداکثر تلاش برای آزادی دو وکیل ایرانی را به عمل آورد.

او در ادامه گفت:‌ نگاه ما به روابط دوجانبه با ایران گسترده و عمیق است و مایلیم با توجه به وجود زمینه مناسب، سرمایه‌گذاران ایرانی حضور فعالتری در عرصه اقتصادی آن کشور داشته باشند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.