رئیس اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از یک سوم مراکز درمانی کشور خیریه است بنابر این باید یک قیام و جهاد عمومی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در کشور ایجاد شود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام علی محمدی ظهر چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز موقوفه اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار در شیراز افزود: نباید سرمایه وقف را زیر سوال ببریم بلکه این حکم الهی باید همواره مورد توجه جامعه باشد و این درحالی است که برخی افراد در مقام مشاوره دیگران را به دوری از وقف ترغیب می کنند که این افراد باید بدانند اگر موقوفات از مردم گرفته شود اتفاق خوشایندی در جامعه نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: وقف یکی از کامل ترین احکام خداوند است که کارکردهای مختلف دارد و تا امروز از طریق وقف در قالب های مختلف به مردم خدمات رسانی شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه باید ارزش وقف و موقوفه برای جامعه بیش از گذشته روشن شود، گفت: اگر این موقوفه ها درکشورنبود و برای انجام فعالیت ها امکانات را از بخش خصوصی اجاره می کردیم، مشمول پرداخت هزینه های گزافی بودیم که امروز به برکت نیت خیر مردم ایران اسلامی شاهد موقوفه های فراوان و عام المنفعه در کشور هستیم.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: مردم کشور ما در امور خیر پیشگام هستند که این امور خیر را باید به سمت وقف هدایت شود زیرا وقف میراثی ماندگار است زیرا وقف در طول تاریخ رواج داشته و مردم از برکات و خدمات ارزشمند آن بهره برده اند و این روش باید ادامه یابد.

وی افزود: باید یک قیام و جهاد عمومی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در کشور ایجاد شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: هیچکس نمی تواند بگوید که از خدمات موقوفه در کشور استفاده نمی شود زیرا در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار مسجد و یک سوم مراکز درمانی کشور موقوفه است.

منبع: مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.