معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی مجتمع تجاری - اداری میدان ولیعصر (عج) تا پایان سال خبر داد.

به گزارش جماران ، مازیار حسینی صبح امروز در حاشیه بازدیدش از سومین نمایشگاه تولیدات داخلی در صنعت مترو درخصوص سرانجام مجتمع ایستگاهی میدان ولیعصر (عج) گفت: مجتمع ایستگاهی میدان ولیعصر (عج) سازه عظیمی است که محل اتصال چند خط مترو است و کار بزرگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدواریم ظرف یک ماه آینده عملیات این مجتمع ایستگاهی به پایان برسد، گفت: جزو برنامه‌های شهرداری است که میدان ولیعصر (عج) تا پایان سال به وضعیت قبلی خود بازگردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر ایستگاهی پتانسیل ایجاد مجتمع ایستگاهی داشته باشد، از ظرفیت آن استفاده خواهیم کرد و مجتمع‌های تجاری - اداری در مترو ایجاد می‌کنیم، گفت: تمام درآمد این مجتمع‌های ایستگاهی برای ساخت مترو ثبت خواهد شد، البته به شرطی که ایستگاه مترو ظرفیت ایجاد مجتمع‌های تجاری را داشته باشد.

حسینی در مورد استفاده از توان داخلی در صنعت مترو و ساخت قطعات گفت: معتقدیم پیچیده‌ترین قطعات نیز توسط جوانان ایرانی قابل ساخت است و خوشبختانه امروز صحنه ای دیدم که خستگی از تنم خارج شد به گونه‌ای که دیدم یک مهندس چینی در حال انداختن عکس از قطعاتی است که در داخل این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است و خوشحالیم به مرحله‌ای رسیدیم که قطعات تولید داخل مورد توجه صنعت‌گران چینی قرار گرفته است.

وی همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه الکامپ در سایت نمایشگاهی سئول گفت: توافقی میان شهرداری، شورای شهر و دولت وجود دارد که براساس این توافق سایت نمایشگاهی سئول دیگر برای برگزاری نمایشگاه‌ها مناسب ارزیابی نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در سئول باعث افزایش ترافیک و قفل شدن معابر اطراف می‌شود، گفت: این ترافیک برای مردم شهر و ساکنان این مناطق مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

حسینی با بیان اینکه نمایشگاه مترو محصور در یک محیط شهری است، تصریح کرد: مدیریت شهری سرمایه‌گذاری بزرگی برای ساخت مجموعه شهر آفتاب با هدف انتقال نمایشگاه‌ها از داخل شهر به بیرون کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین نمایشگاه داخل کشور، نمایشگاه کتاب است که با موفقیت در شهر آفتاب برگزار شد، گفت: دسترسی‌های خوبی برای شهر آفتاب در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که ایستگاه مترو شهر آفتاب بزرگترین ایستگاه مترو پایتخت است و امکانات زیادی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به دسترسی بزرگراهی شهر آفتاب گفت: برخی دوری مسیر را دلیل عدم استقبال از شهر آفتاب می‌دانند اما باید بگویم که با استفاده از مترو دوری معنایی ندارد و اگر به شخصه بخواهم از شهر آفتاب دیدن کنم، از مترو استفاده می‌کنم.

حسینی در پاسخ به گلایه مردم در مورد شلوغی مترو گفت: در ساعت پیک در همه متروهای جهان شلوغی و ترافیک انسانی وجود دارد و این مساله اقدامی عجیب در متروی تهران نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.