پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حجت الاسلام و المسلمین فاضل کدکنی در مراسم نکوداشت آیت الله موسوی اردبیلی(ره) در دفتر آیت الله سیستانی:

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی عالم با عمل بود

حجت الاسلام و المسلمین فاضل کدکنی گفت: امتیاز علم و دانش در نزد همگان شناخته شده است، ولی از این بالاتر علمی است که با عمل همراه باشد، مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی مصداق بارز عالم به عمل بودند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین کدکنی استاد حوزه علمیه مشهد شامگاه شنبه در مراسم نکوداشت آیت الله موسوی اردبیلی(ره) که در دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی برپا شده بود، اظهارداشت: امتیاز بنی آدم نسبت به فرشتگان و دیگران مخلوقات خداوند به علم و تعلیم و تربیت است.

وی افزود: در قرآن کریم 80 بار به جایگاه رفیع علم و برتری آن نسبت به تقوا و جهاد فی سبیل الله اشاره شده است بطوریکه در این جهان و زیر این آسمان بلند هیچ مقامی به جایگاه شهید نمی رسد و این مقام آنقدر رفیع و بلند است که خود باریتعالی پاداش آن را می دهد و آن را محاسبه می کند، چرا که وقتی فردی به مقام شهادت رسید بالاتر از آن دیگر مقامی تصوّر نمی شود، این مقام و موقعیت شهیدان فی سبیل الله است.

استاد حوزه علمیه مشهد بیان داشت: در روز حساب خون شهدا و همه ارزشها و فطرت های پاک در محضر خداوند یکجا جمع می شوند تا هر کدام ارزش گذاری شوند و پس از ارزش گذاری در روایتی داریم که « مِدادُ الْعُلَماءِ اَفْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداءِ؛ مرکّب قلم دانشمندان بهتر از خون شهیدان (در قیامت) است» و چه چیزی بالاتر از این می تواند باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زندگانی مرحوم موسوی اردبیلی اظهارداشت: زندگی این مرجع فقید تشیع سراسر صفحات نورانی بود و تمام عمر با برکت ایشان مملو از آثار و برکات ماندگار برای حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین کدکنی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) اظهارداشت: امام نخست شیعیان می‌فرمایند « نفس کشیدن ما به منزله قدم برداشتن به سوی مرگ است » بنابراین باید قدر عمر را دانست زیرا سرمایه‌ای است که به زودی از اختیار آدمی خارج می‌شود و هیچ قدرتی هم نمی‌تواند بازدارنده مرگ باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد بیان داشت: یکی از شخصیت های علمی و نورانی که چند روزی است در غم ماتم از دست رفتن آن به سر می بریم مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی است، شخصیتی که سراسر عمر با برکت ایشان نشان از خدمت به اسلام، انقلاب و تعلیم و تربیت بود.

وی افزود: مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی با سن بالایی که داشتند هیچ گاه تدریس، بحث و درس را تعطیل نکردند و نسبت به تربیت طلاب و فضلای ممتاز و مبلغ اهتمام جدی داشتند.

سخنران مراسم به تالیف 36 عنوان کتاب توسط این مرجع فقید اشاره کرد و گفت: این آثار به یادگار مانده از این عالم ربانی برای همیشه در حوزه و دانشگاه مورد رجوع اندیشمندان و محققان قرار خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین کدکنی ادامه داد: تاسیس دانشگاه مفید با هدف رشد دانشجویان در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی یکی دیگر از برجسته ترین خدمات ماندگار این مجاهد پارسا است.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.