قطع واردات دارو و مواد دارویی از کره جنوبی، خبری بود که حدود دو ماه پیش در رسانه‌ها مطرح شد و آب پاکی روی دست کسانی ریخت که مدعی بودند تحریم‌ها تنها دولت ایران را نشانه گرفته است.

به گزارش جماران؛ دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره اعلام کرد که هنوز بانک‌های کره‌ای برای حل مشکل تبادل مالی اقدام خاصی انجام نداده‌اند و همچنان واردات دارو و غذا از این کشور به ایران با مشکل مواجه است.

قطع واردات دارو و مواد دارویی از کره جنوبی، خبری بود که حدود دو ماه پیش در رسانه‌ها مطرح شد و آب پاکی روی دست کسانی ریخت که مدعی بودند تحریم‌ها تنها دولت ایران را نشانه گرفته است؛ قطع صادرات دارو و مواد غذایی از سمت کشور کره جنوبی که دلیل آن مسائل و مشکلات تبادل مالی مطرح شد، نشان داد تحریم‌ها نه فقط دولت، بلکه ملت ایران را نیز هدف گرفته‌ است.

حالا پس از دو ماه هنوز بانک‌های کره‌ای در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده‌اند و همچنان واردات دارو از این کشور به ایران با مشکل مواجه است. «پویا فیروزی» دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره در این زمینه  گفت: باتوجه به تعطیلات آخر سال میلادی، قرار است اواخر ماه دسامبر یا اوایل ژانویه مشخص شود که روند مبادلات بانکی ایران و بانک‌های کره به چه صورت خواهد بود. با این حال هنوز بانک‌های کره ای نتیجه‌ای به ما اعلام نکرده‌اند که بدانیم مذاکرات در چه وضعیتی است.

وی ادامه داد: منتظر دریافت پاسخ بانک‌های کره‌ای هستیم تا کار را زودتر آغاز کنیم و اگر مشکلی وجود داشت، راه حلی برای آن پیدا کنیم. 

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره با تاکید بر اینکه دارو و غذا در اولویت اول هستند، افزود: از نظر ما همه کالاها باید قابل مبادله باشد اما به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا و مشکلات بانکی، برای تجارت بسیاری از کالاهای دیگر که ربطی به تحریم ندارند نیز مشکل بوجود آمده است.

فیروزی بیان کرد که فهرست این کالاها و کدهایشان برای حل مشکل به طرف کره‌ای اعلام شده است.

وی درباره حجم روابط تجاری بین ایران و کره گفت: مبادلات تجاری این دو کشور تحت تاثیر تحریم‌ها و روابط بانکی کاهشی بوده و بعد از اتفاق اخیر تاحدودی متوقف شده است؛ تا زمانی که این مشکل حل نشود نیز امکان مبادله تجای وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.