نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلوم نیست تا چه زمانی باید افراد لیبرال و غربگرایان یک طرف انتخابات و افراد انقلابی یک طرف دیگر آن باشند.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به روند تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما مردم ایران نمی پذیریم شورای نگهبان کسی را برای حضور در انتخابات مجلس تایید کند که لیبرال است و تفکر و گرایش غربی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه این شهرستان بیان کرد: شورای نگهبان باید افرادی که انقلابی نیستند را رد صلاحیت کند.

وی گفت: معلوم نیست تا  چه زمانی باید افراد لیبرال و غربگرایان یک طرف انتخابات و افراد انقلابی یک طرف دیگر آن باشند.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) صف بندی های مختلف را در انقلاب مشخص کرده اند توضیح داد: شورای نگهبان باید دقیقتر عمل کند  و انقلابی ها را شناسایی کند نه این که کسی را تایید کند که وبال انقلاب بوده است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است  که شورای نگهبان وقتی کسی را تایید می کند باید تا روز انتخابات او را زیر ذره بین قرار دهد.

وی گفت: شورای نگهبان باید افرادی را که به منظور جلب ارای مردم اقدام به توزیع خوار و بار، پهن کردن سفره های غذا، پخش چلو کباب در خانه های مردم و کارهایی از این قبیل کرده شناسایی و در مورد صلاحیتشان لحاظ نماید.

وی گفت: ما نمی توانیم پس از گذشت چهل سال از انقلاب شاهد سهل انگاری در نظارت ها بر کاندیداها باشیم باید به گونه ای نباشد که مردم حس ناامیدی کنند، با هر کاندیدایی که این گونه عمل کند باید با قاطعیت  برخورد و سپس رد صلاحیت شود.

جنگ نرم نسل پنجم جنگها

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به جنگ نرم به عنوان نسل پنجم جنگ ها در دنیا تصریح کرد:  جنگ نرم نوعی جنگ ادراکی و شناختی است که تمرکز دشمن روی بینش، باور و اعتقاد افراد است.

وی افزود: کسی را می شناسیم در هشت سال دفاع مقدس در جنگ بوده، در انقلاب حضور داشته و سالها در این حوزه تلاش کرده، برادر چند شهید بوده اما امروز اصل انقلاب را زیر سوال می برد، چه اتفاقی برای این افراد افتاده است؟

امام جمعه اهواز بیان کرد: در جنگ شناختی تمام تلاش دشمن این است قوه ادراک  را تضعیف کند، در این جنگ اول در ذهن اشخاص چه نخبه ها، چه مسئولین و چه مردم با روش های مختلف ابهام و تردید ایجاد می کنند و سپس این ابهام در رفتار شخص اثر خود را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در برخی از این ابهامات برای مثال ابتدا درباره چرایی نماز، روزه، حج، اربعین، حجاب و .... شبهه و تردید ایجاد می کنند که همین شبهه ها  سبب کاهلی در  انجام واجبات و سپس ترک  آنها می شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اهداف جنگ نرم بیان کرد: قداست زدایی، اعتماد زدایی، مشروعیت زدایی و  امید زدایی از جمله اهداف این جنگ است  که در نهایت تلاش می کنند سرمایه اجتماعی انقلاب که تکیه گاه آن بر مردم است و  حضور گسترده در همه سختی ها دارند را از بین ببرند.

وی با تاکید بر توجه مسئولان بر مطالبات مردم بیان کرد: بسیاری از کارگران بارها برای حقوق های چندین ماهه معوق به ما مراجعه کرده اند، برای مثال کارگران مترو اهواز بارها اعلام کرده اند ۱۹ ماه حقوق دریافت نکرده اند.

وی گفت:کسانی  به ما مراجعه می کنند که خودشان یا فرزندشان بیکارند ، برخی در گیر و دار کارهای اداری گیر افتاده اند لذا اگر ما حرفهای آنها را بشنویم و عمل نکنیم در واقع سرمایه اجتماعی را از دست داده ایم.

امام جمعه اهواز  با اشاره به اعتراضات اخیر در پی گرانی بنزین بیان کرد: در این اعتراضات مردم نسبت به گرانی بنزین اعتراض داشتند که در میان آنها تعدادی اغتشاش گر نیز حضور داشتند که از قبل برنامه ریزی شده بود.

وی تاکید کرد: هدف دشمن  امید زدایی است که اگر امید در جامعه رخت بست و جوانان امیدشان را از دست  دادند آنگاه  تلاشهای دشمن به نتیجه رسیده است.

حجت الاسلام موسوی فرد افزود: وقتی دشمن خاکریز اعتقادات را تصرف کرد و سپس امید را از جوانان گرفت منافع شخصی بر منافع جمعی ترجیح داده می شود.

وی با اشاره به ابزار جنگ نرم در کشور بیان کرد: در جنگ شناختی و ادراکی دشمن پس از مورد هجمه قرار دادن باور ها  از ابزار اطلاعات تحریف شده استفاده می کند که در این جنگ فضای مجازی از سلاح اتمی بدتر عمل می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.