رژیم اشغالگر قدس در حالی به دنبال امضای این معاهده است که علاوه بر اشغال فلسطین، هنوز بلندی های جولان سوریه و بخش هایی از جنوب لبنان را در اشغال خود دارد.

به گزارش جماران؛ رسانه های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کردند که این رژیم در مسیر عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی، به دنبال امضای معاهده «عدم تجاوز» با عمان، امارات متحده عربی، بحرین و مغرب است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه های اسرائیلی نوشتند که مقام های کاخ سفید برای امضای معاهده موسوم به «عدم تجاوز» میان رژیم صهیونیستی با چهار کشور عربی که مقدمه ای برای عادی سازی کامل روابط با صهیونیست هاست، با سفیران این کشورها در واشنگتن دیدار کرده اند.

رژیم اشغالگر قدس در حالی به دنبال امضای این معاهده است که علاوه بر اشغال فلسطین، هنوز بلندی های جولان سوریه و بخش هایی از جنوب لبنان را در اشغال خود دارد. 

منابع اسرائیلی تاکید کردند که آمریکا برای تحقق این امر به اسرائیل کمک می کند و در همین راستا یک مقام آمریکایی در کاخ سفید با چهار سفیر عربی در واشنگتن در این باره دیدار و گفت و گو کرد.

طبق اعلام این رسانه ها، رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند که با عمان، امارات و بحرین و مغرب که روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، معاهده «عدم تجاوز» امضا کند. بنابر گفته مقام های بلندپایه دیپلماتیک، این چهار کشور عربی پشت پرده با اسرائیل رابطه دارند.

این معاهده شامل تقویت به اصطلاح دوستی رژیم صهیونیستی با این کشورها طبق منشور سازمان ملل می شود و کشورهای امضاکننده را متعهد می کند که به یکدیگر حمله نکنند.چنین معاهده‌ ای، موجب می‌شود روابط غیرعلنی رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی حالت نیمه‌ رسمی به خود بگیرد.

طبق اعلام مقام بلندپایه ای که نامش فاش نشده، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز با سفیران امارات، بحرین، عمان و مغرب در واشنگتن دیدار کرد تا آنها را متقاعد به پذیرفتن این معاهده کند. سفیران این چهار کشور نیز اعلام کردند که پیام واشنگتن را به رهبران سیاسی خود منتقل خواهند کرد و در نزدیک ترین فرصت پاسخ خود را اعلام خواهند کرد.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم دیگر تلاش خود را برای عادی سازی کامل روابطش با کشورهای عربی پنهان نمی کند و در همین راستا سعی دارد  از طریق موضوع تامین امنیت و ازادی دریانوری در آب های خلیج فارس به کشورهای عربی نزدیک شود.

منابع عربی مطلع به رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که عربستان، بحرین را به لحاظ دپلماتیک و رسانه ای مسئول پیگیری این موضوع کرده است.

در همین راستا نیز خاخام قدس اشغالی نیز روز سه شنبه در سفری بی سابقه به بحرین رفت و با علمای دینی برخی از کشورهای عربی دیدار کرد.

«شلومو عمار» خاخام عالیرتبه قدس اشغالی در این سفر با «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین دیدار کرد.

برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات و بحرین پیشتر روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند اما طی ماه های اخیر این روابط علنی شده و این کشورها در تلاش برای برقراری کامل روابط رسمی و دیپلماتیک با تل آویو هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.