نماینده روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: امکان ندارد بدون حمایت از فرایندهای صلح آمیز و تنها با تحریم و فشار به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و یک توافق دست یافت.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، دستیابی به صلح در شبه جزیره کره را با تحریم و فشار ناممکن دانست و گفت: تحریم‌ها نمی‌توانند جایگزین دیپلماسی و راه حل‌های سیاسی شوند.

واسیلی نبنزیا عصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع کره شمالی برگزار شد، با اشاره به مذاکرات آمریکا و کره شمالی و همچنین آشتی دو کره اظهار کرد: چین، روسیه و دیگر اعضا خواستار ابتکار عمل شورای امنیت برای واکنش مثبت به این اقدامات هستند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: در طول سال گذشته ما درباره امکان توافق صلح میان کره شمالی و جنوبی صحبت کردیم اما تلاش‌ها در شورای امنیت برای دستیابی به یک راه حل، مسدود شد.

نبنزیا با تاکید بر اینکه تحریم ها نمی توانند جایگزین دیپلماسی شوند، اضافه کرد: فرایند مذاکرات هم یک جاده دو طرفه است. امکان دستیابی به یک توافق وجود ندارد مگر اینکه برخی تحریم‌ها برداشته شوند.

وی تصریح کرد: تردیدی نیست که برای هیچ کسی برنامه موشک اتمی موجود کره شمالی پذیرفتنی نیست با این حال همانگونه که گفتیم عاری سازی هسته ای نه تنها در کره شمالی بلکه در شبه جزیره کره باید با اعتماد سازی انجام شود.

نماینده روسیه خاطرنشان کرد: امکان ندارد بدون حمایت از فرایندهای صلح آمیز و تنها با تحریم و فشار به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و یک توافق دست یافت.

نبنزیا بر حرکت گام به گام در کاهش تحریم و دسترسی کره شمالی به نیازهای زندگی و اقدامات دیپلماتیک تاکید کرد و گفت: استانداردهای خودخوانده یا آنچه که به نام "تحریم‌های ثانویه" از سوی یک دولت دیگر نامیده می‌شود، هم آسیب زننده است. آنها بالاتر از تحریم‌های شورای امنیت، اقدام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: محدودیت‌های یکجانبه نه تنها یکپارچگی و مشروعیت اعضای شورای امنیت را تضعیف می‌کند و باعث شکسته شدن هنجارهای تجارت بین المللی می‌شود، بلکه باعث تضعیف تمامیت تحریم‌های شورای امنیت می شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد باردیگر از آمریکا و دیگر کشورها خواست تا از اعمال محدودیت‌های یکجانبه خودداری کنند و افزود: اعطای مشروعیت به اینگونه محدودیت‌ها بدون رای شورای امنیت و کمیته تحریم مروبطه پذیرفتنی نیست.

نبنزیا با تاکید براینکه تمام تحریم‌های شورای امنیت برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک در شبه جزیره کره وضع شده است، ادامه داد: این محدودیت‌های یکجانبه تصمیم شورای امنیت را مختومه می‌کند.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌های شورای امنیت و کمیته تحریم باید به یافتن راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای شبه جزیره کره شمالی منجر شود، اضافه کرد: روسیه و چین طرحی را برای برداشتن گام به گام تحریم ها در قبال عاری سازی هسته ای و عادی سازی اقدامات در شبه جزیره کره فراهم کرد که ضمانت شورای امنیت را به همراه دارد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بر تداوم گفت‌وگوی واشنگتن و پیونگ یانگ تاکید کرد و گفت: تنها راه حل مشکل شبه جزیره کره، گفت‌وگوی سیاسی و دیپلماتیک فی مابین است. بر این اساس معتقدیم که زمان تصویب قطعنامه سیاسی برای شبه جزیره کره رسیده است.

نبنزیا آمادگی روسیه را برای همکاری با همه طرف‌های ذینفع در منطقه به منظور اطمینان یافتن از صلح و ثبات در شبه جزیره کره و دستیابی به یک راه حل جامع، اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.