کشورهای عضو اوپک توافق کردند با بالا بردن میزان کاهش تولید نفت روزانه، آن را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسانند.

به گزارش جماران؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، میزان رشد تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی (۲۰۲۰) را بدون تغییر نسبت به میزان کنونی، یک درصد معادل یک میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد.

تارنمای « اف اکس استریت » براساس گزارش ماهانه اوپک اعلام کرد، میانگین تقاضای روزانه برای نفت خام تولیدی کشورهای عضو این سازمان در سال آینده بدون تغییر، ۲۹ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه خواهد بود.  اما بازار جهانی نفت خام به طور عمده این پیش‌بینی را نادیده گرفت به گونه‌ای که یک بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت - WTI »با ۱۵ صدم درصد کاهش نسبت به روز پیش، به بهای ۵۸ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

تارنمای اویل پرایس نیز جمعه پیش (۱۵ آذر) نوشت، کشورهای عضو اوپک توافق کردند با بالا بردن میزان کاهش تولید نفت روزانه، آن را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسانند.

پیش از این اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای تولید و صادرکننده نفت غیر اوپک (اوپک پلاس) ابتدای سال جاری توافق کردند، برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت، مجموع تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

تولیدکنندگان نفت به رهبری عربستان و روسیه توافق کرده‌اند که فقط در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ تولید نفت خام خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر در روز کاهش دهند. این توافق فقط تا ماه مارس (اسفند) و سه ماه اول سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود و برای بعد از پایان این دوره، هیچ توافقی صورت نگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.