سرگئی لاوروف روز سه شنبه در وزارت خارجه آمریکا با مایک پمپئو دیدار کرد.

به گزارش جماران؛ سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با " مایک پمپئو " همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و مسائل بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده است.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در وزارت خارجه آمریکا با مایک پمپئو دیدار کرد. این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به پیش می‌برد.

در این طرح دو اتهام ترامپ وجود دارد، نخست سوء استفاده از قدرت برای تحت فشار قراردادن دولت جدید اوکراین به منظور بهره برداری سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی و دیگری ممانعت از اجرای عدالت در برابر کنگره.

روی کار آمدن ترامپ در شرایط سیاسی سال ۲۰۱۶، دموکرات‌ها را بر آن داشت که ادعا کنند ترامپ با حمایت روسیه به قدرت رسیده است و برای این کار، بیش از ۲ سال تحقیقاتی که با مسئولیت بازرس «رابرت مولر» انجام شد را آغاز کردند.

علاوه بر مساله استیضاح، بازی شکست خورده ترامپ در زمین کره شمالی هم دیگر پاشنه آشیل چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا شده است که برای حل آن نیازمند جدی به مساعدت‌های روسیه دارد.

افزایش نفوذ منطقه‌ای روسیه به ویژه در سوریه و یمن، برجام، آغاز مذاکرات برای پیمان استارت جدید میان دو کشور، خروج آمریکا از پیمان موشک‌های میانبرد هسته‌ای، دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با همتای اوکراینی خود که باعث کاهش تنش میان دو کشور شده است، فروش سامانه‌های پدافندی اس ۴۰۰ به ترکیه و هند، چالش‌های جدیدی است که سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه با آن مواجه است.

قرار است لاوروف با ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم دیدار داشته باشد که گفته می‌شود این دیدار بدون حضور خبرنگاران خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.