خبرگزاری فرانسه گزارش داد که فایل ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که مدعی به تصویر کشیدن لحظه هدف قرار گرفتن محافظان سرکرده گروه تروریستی داعش توسط پهپاد آمریکایی است، فقط یک بازی ویدئویی است.

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که مدعی به تصویر کشیدن لحظه هدف قرار گرفتن محافظان «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش توسط یک پهپاد آمریکایی است، چیزی بیش از یک بازی ویدئویی نیست.

این خبرگزاری گزارش داد که صحنه منتشر شده بین هزاران کاربر شبکه فیسبوک درباره هدف قرار گرفتن محافظان ابوبکر البغدادی مقدمه‌ای برای عملیات کماندوی آمریکاست که با کشته شدن وی به پایان رسیده و این فایل، صرفا مقطعی از بازی ویدیوئی معروف به نام مدال افتخار است.

در این زمینه گزارش شده است که فایل مورد اشاره به مدت سه دقیقه و ۵۷ ثانیه تصویری سیاه و سفید از صحنه‌های جنگی مهیج است و احتمالا با دوربین کنترل یا دوربین تیرانداز از خفا گرفته شده‌اند.

در این صحنه‌ها چند نفر در حالی که تلاش می‌کنند از خود دفاع کنند، یکی پس از دیگری با شلیک گلوله کشته می‌شوند و هر از گاهی صدای بی سیم و چرخش بالگردها نیز شنیده می‌شود. 

فعالان شبکه‌های اجتماعی این فایل را همراه با زیر نویسی منتشر کردند که از حمله به محافظان البغدادی با پهپادهای آمریکایی سخن می‌گوید.

در یادداشتی که همراه این صحنه‌ها است، اعلام شده است که این تیراندازی از فاصله بسیار طولانی از بالای ابرها صورت گرفته است به گونه‌ای که آنها نتوانستند منابع تیراندازی را تعیین کنند.

این کاربران در همین زمینه مدعی شده‌اند که زمان این صحنه‌ها لحظاتی پیش از حمله به مقر البغدادی است. 

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۷ اکتبر خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی در عملیات یگان ویژه نیروهای امنیتی آمریکا در استان ادلب را اعلام کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.