وزارت امور خارجه آمریکا تا کنون هیچ موضعی در مورد بیانیه سفیر کره شمالی در سازمان ملل اتخاذ نکرده است.

به گزارش جماران؛ نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز شنبه گفت: خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکرات با آمریکا خارج شد و در حال حاضر بحث و گفتگو با واشنگتن ضروری نیست.

"کیم سانگ" در بیانیه‌ای با اشاره به انتخاب احتمالی ترامپ در سال ۲۰۲۰ خاطر نشان کرد: "گفتگوی پایدار و اساسی" که ایالات متحده به دنبال آن است یک ترفند "خرید وقت" برای پیشبردهای سیاست‌های داخلی است.  

براساس بیانیه سانگ: ما دیگر لازم نیست که مذاکرات طولانی با ایالات متحده انجام دهیم و خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکره خارج شده است.  

وزارت امور خارجه آمریکا تا کنون هیچ موضعی در مورد بیانیه سفیر کره شمالی در سازمان ملل اتخاذ نکرده است.  

 «چوی سون خوی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی هفته گذشته اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از زور علیه کره شمالی و همچنین تحقیر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را یک چالش بسیار خطرناک توصیف کرد و نسبت به از سرگیری جنگ لفظی با واشنگتن هشدار داد.  

خوی در بیانیه‌ای تاکید کرد چنانچه آمریکا این الفاظ را ادامه دهد پیونگ یانگ نیز ناچار خواهد بود به جنگ لفظی روی بیاورد.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری چین روز سه شنبه گذشته در اجلاس سران ناتو در انگلیس گفت واشنگتن ممکن است در صورت لزوم علیه کره شمالی از زور استفاده کند ترامپ همچنین از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به عنوان مرد موشکی نام برد و از او خواست به توافق خود برای خلع سلاح هسته‌ای پایبند باشد.  

"پاک جانگ چون" رییس ستاد کل ارتش کره شمالی نیز در سخنانی اعلام کرد که از اظهارات اخیر رییس جمهوری آمریکا ناامید شده و در مورد اقدام نظامی واشنگتن علیه کره شمالی نیز هشدار داد.  

او افزود: "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی نیز از اظهارات ترامپ در نشست ناتو در انگلیس اظهار نارضایتی کرده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.