نتانیاهو در چهار پرونده فساد متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

به گزارش جماران؛ نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پرسش شوندگان بر این باورند، پس از افشای پرونده فساد "بنیامین نتانیاهو" وی نمی‌تواند در سمت نخست وزیر باقی بماند.

به گزارش شنبه شب تارنمای روزنامه "الیوم السابع" به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی که این نظرسنجی را انجام داده است، ۳۸ درصد از پرسش شوندگان نیر عقیده‌ دارند که با وجود اتهامات نتانیاهو در پرونده‌های فساد، وی در این سمت باقی می‌ماند. و ۱۰ درصد دیگر در این‌باره نظری ندارند.

نتانیاهو در چهار پرونده فساد متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

براساس این نظرسنجی، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام دیگری در سرزمین‌های اشغالی، ائتلاف احزاب "آبی و سفید" به ریاست "بنی گانتس" خواهد توانست ۳۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را بدست آورد، درحالی که لیکود به ریاست نتانیاهو تنها می‌تواند ۳۳ کرسی بدست آورد.

پرسش‌شوندگان در این نظرسنجی همچنین معتقدند که حزب "یسرائیل بیتنا" به ریاست "آویگدور لیبرمن" وزیر مستعفی جنگ کابینه پیشین نتانیاهو، احزاب "شاس" و "یهدیوت هتوراه" هر یک هشت کرسی کنست را بدست خواهند آورد.

براساس این نظرسنجی، حزب "راستگرای جدید" به رهبری "ایلید شاکید" وزیر پیشین دادگستری کابینه نتانیاهو نیز تنها خواهد توانست شش کرسی را بدست آورد.

همچنین ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالف نخست وزیری چرخشی نتانیاهو در دولت ائتلاف رژیم صهیونیستی هستند، درحالی که ۳۵ درصد دیگر از این راه‌حل حمایت می‌کنند و ۱۵ درصد دیگر در این خصوص نظری ندارند.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی، رووین ریولین" رییس رژیم صهیونیستی یکم آذرماه ادلشتاین را مأمور تشکیل کابینه کرد.

کنست تنها ۷ روز دیگر مهلت دارد تا رأی ۶۱ نماینده را برای حمایت از یکی از اعضای کنست و معرفی وی به رییس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جلب کند.

در صورتی که رییس کنست فردی را برای تشکیل کابینه معرفی کند، وی نیز ۱۴ روز از سوی رییس رژیم صهیونیستی مهلت خواهد داشت تا کابینه ائتلافی تشکیل دهد و در صورت شکست، انتخابات زودهنگام دیگری در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند، با این حال هنوز تشکیل دولت رژیم صهیونیستی همچنان با مشکل رو به رو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.