استان‌های تهران با دو هزار و ۴۱۰ داوطلب، اصفهان با ۷۵۲، خراسان رضوی با ۶۴۷، خوزستان با ۵۷۴ و فارس با ۵۳۲ و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ نفر داوطلب به ترتیب بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته‌اند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نهایی‌شدن ثبت‌نام ۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم تا ساعت ۱۸ امروز - جمعه - خبر داد و گفت: هشت هزار ۷۵۳ نفر از این داوطلبان مرد و یک هزار و ۵۳ نفر زن هستند.

سید اسماعیل موسوی شامگاه جمعه در پایان ششمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس در جمع خبرنگاران افزود: نسبت ۱۱ درصد از داوطلبان زن و ۸۹ درصد مرد همچنان باقی است. ۲۳ درصد سابقه نمایندگی ادوار و ۴ درصد سابقه نمایندگی مجلس فعلی، ۲۷ درصد ایثارگر، ۲ درصد روحانی هستند و ۴ درصد سابقه نمایندگی مجلس دارند.

وی یادآور شد: استان‌های تهران با دو هزار و ۴۱۰ داوطلب، اصفهان با ۷۵۲، خراسان رضوی با ۶۴۷، خوزستان با ۵۷۴ و فارس با ۵۳۲ و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ نفر داوطلب به ترتیب بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین به آغاز روند ثبت نام داوطلبان خبرگان رهبری در اولین روز اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲ نفر برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۰ نفر در تهران، ۱۱ نفر در قم و یک نفر در فارس نام‌نویسی کرده اند.

وی تاکید کرد: بنای تمدید ثبت نام وجود ندارد حداکثر تا ۶ بعدازظهر فردا ثبت نام ها به پایان می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.