یک مقام پنتاگون در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: «وزیر دفاع دائماً با مشورت دیگران شمار نیروهایی که باید در خاورمیانه مستقر شوند را ارزیابی می‌کند.»

به گزارش جماران، یک مقام پنتاگون روز پنجشنبه گزارش‌ها درباره قصد واشنگتن برای اعزام نظامیان بیشتر به منطقه غرب آسیا را تأیید رکد. 

به نوشته پایگاه خبری پالیتیکو «جان رود»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری علی‌رغم این برخی گزارش‌ها درباره ارسال نزدیک به ۱۴۰۰۰ نظامی را تأیید نکرده است. 

رود در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: «وزیر دفاع دائماً با مشورت دیگران شمار نیروهایی که باید در خاورمیانه مستقر شوند را ارزیابی می‌کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «وزیر دفاع به من گفته قصد دارد در صورت لزوم تغییراتی در آرایش نیروهایمان در آنجا ایجاد کند.»

به نوشته پالیتیکو، این مقام پنتاگون درباره تعداد نیروهایی که آمریکا قصد دارد به منطقه اعزام کند اظهارنظر نکرد. او، علی‌رغم این گفت نیمی از ۱۴۰۰۰ نیرویی که از بهار سال جاری به این منطقه اعزام شده‌اند در کشتی‌های جنگی مستقر شده‌اند. به گفته او، نیم دیگر این نظامیان در یک پایگاه نیروهای هوایی آمریکا در عربستان به کار گرفته شده‌اند. 

جان رود مدعی شد آمریکا در پرتو گزارش‌هایی که از احتمال «حملات ایران در منطقه» خبر می‌دهند اعزام نیروهای بیشتر را در دست بررسی دارد.  

وی گفت: «سیر تهدیدهایی که شاهد آن هستیم ما را نگران می‌کند و یادآور می‌شوم که ظرف یک هفته آتی در جلسه‌ای علنی گزارشی به این کمیته ارائه خواهیم کرد. ممکن است لازم باشد تغییراتی در آرایش نیروهایمان اعمال کنیم. فکر می‌کنم این کار باید به صورتی دوراندیشانه و بر اساس آنچه مشاهده می‌کنیم انجام شود.»

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال چهارشنبه گزارش داده بود پنتاگون قصد دارد نزدیک به ۱۴۰۰۰ نیرو به منطقه اعزام کند. سخنگوی پنتاگون بامداد پنجشنبه این گزارش را تکذیب کرده و آن را نادرست خوانده بود.

 جان رود هم در جلسه پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره این گزارش آن را «غلط» خواند و گفت: «ما تصمیمی برای مستقر کردن ۱۴۰۰۰ نیرو نگرفته‌ایم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.