یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که اگر مردم امکان بیان اعتراضات خود به برخی از سیاست‌ها را نداشته باشند، احساس می کنند کسی برای نظر آنان اهمیت و ارزش قائل نیست و این برخلاف قانون اساسی و اصول اسلامی است.

به گزارش جماران، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که اگر مردم امکان بیان اعتراضات خود به برخی از سیاست‌ها را نداشته باشند، احساس می کنند کسی برای نظر آنان اهمیت و ارزش قائل نیست و این برخلاف قانون اساسی و اصول اسلامی است.

شهاب الدین بیمقدار با اشاره به ضروت فراهم کردن بستر مناسب برای شنیده شدن اعترضات مردم، بیان کرد: ما در طرحی این موضوع را با جدیت دنبال کردیم و در این طرح مکان‌هایی برای تجمع مردم و بیان اعتراضات آنان در شهرهای مختلف در نظر گرفته شده است. این طرح در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده و اکنون در نوبت صحن است. ما به دنبال این هستیم هرچه زودتر در دستور صحن قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در اصل ۲۷ قانون اساسی نیز به صراحت بیان شده که مردم حق بیان اعتراضات و انتقادات خود را دارند و باید بستر مناسب آن فراهم شود. شخص رئیس جمهور می توانست شخصا به وزارت کشور دستور دهد تا زمینه دستیابی مردم به این حق قانونی فراهم شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: زمانی که مردم امکان بیان اعتراضات خود به برخی از سیاست‌ها را نداشته باشند، احساس می‌کنند کسی برای نظر آنان اهمیت و ارزش قائل نیست. این امر باعث شکل گیری عقده‌هایی در دل مردم شده و زمانی که نتوانند در جایی مناسب حرف دل خود را مطرح کنند، تا فرصتی پیش می‌آید عده ای از گلایه‌های مردم سوءاستفاده کرده و موجی را به راه می اندازند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس با جدیت این حق قانونی مردم را دنبال می کند. یکی از محورهای استیضاح وزیر کشور نیز عدم توجه و اجرایی نکردن اصل ۲۷ قانون اساسی و عدم فراهم کردن امکان شنیده شدن صدای مردم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.