مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اگر ایران کاری کند که برجام از بین برود، اشتباه بزرگی خواهد بود.

 

 

به گزارش جماران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اگر ایران کاری کند که برجام از بین برود، اشتباه بزرگی خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا که جانشین فدریکا موگرینی شده است، در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی El País، در پاسخ به این سوال که آیا باید خط قرمزی برای ایران[در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای] تعیین کرد، گفت: ما تا حد زیادی خواهان دوام برجام هستیم. از مقامات ایرانی می‌خواهیم هر کاری را که برای زنده نگه داشتن توافق لازم است، انجام بدهند و این که کاری انجام دهند که به از بین رفتن برجام منجر شود، اشتباه بزرگی خواهد بود.

بورل همچنین با اظهار پایبندی سرسختانه به برجام، افزود: ما به دوستان ایرانی‌مان می‌گوییم که ممانعت برای  از بین رفتن توافق، بهترین کاری است که می‌توانند انجام دهند.

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی این مطرح می‌شود که شرکای اروپایی برجام، پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و بازگشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در اجرای تعهداتشان مبنی بر انجام دادن اقداماتی در راستای کاهش تاثیر تحریم‌های اقتصادی  آمریکا بر ایران، تعلل کرده‌اند.

ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد که در پی این تعلل، تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای را در چند گام تعیین‌شده کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.