اشاره پارلی به جنگنده‌های نسل پنجم آمریکایی است که واشنگتن اعضای ناتو را ملزم به خرید آن می‌کند.

به گزارش جماران؛ "فلورانس پارلی" وزیر دفاع فرانسه یکشنبه شب گفت: آمریکا کشورهای اروپایی و متحدانش در ناتو را مجبور به خرید تسلیحات این کشور می کند.

پارلی در گفت وگو با هفته‌نامه Journal du Dimanche فرانسه گفت: نباید اجازه داد که ماده پنجم پیمان آتلانتیک شمالی درخصوص دفاع مشترک در نتیجه فشار آمریکا به ماده اف -۳۵ تبدیل شود.

اشاره پارلی به جنگنده‌های نسل پنجم آمریکایی است که واشنگتن اعضای ناتو را ملزم به خرید آن می‌کند.

وزیر دفاع فرانسه با بیان این‌که "اروپا باید ابزارهای نظامی خود را متناسب با قابلیت های اقتصادی و سیاسی خود بسازد"، افزود: ناتو هرگز ابزاری برای حاکمیت اروپا نخواهد بود، چرا که اروپایی‌ها باید آن را بسازند و اعضای اتحادیه اروپا و ناتو باید تقویت‌ کننده یکدیگر باشند.

پارلی درباره اظهارات "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه درخصوص مرگ مغزی در ناتو نیز افزود که این گفته تنها برای تشویق اعضای پیمان آتلانتیک شمالی برای بررسی موضوعات مهم و ایجاد محرک و انگیزه به مبانی ناتو صورت گرفته است.

مکرون ماه گذشته میلادی در گفت و گو با هفته‌نامه اکونومیست درباره ادامه تعهد آمریکا به ناتو و امکان اتکای اروپایی‌ها به این کشور ابراز تردید کرد و گفت که این سازمان دچار مرگ مغزی شده است و هیچ هماهنگی در خصوص تصمیم‌گیری‌های راهبردی میان آمریکا و سایر اعضای ناتو وجود ندارد.

وزیر دفاع فرانسه درپایان با اشاره به ضرورت گفت وگوی ناتو و روسیه گفت: امنیت بدون گفت وگو امکان‌پذیر نخواهد بود.

فرانسه یکی از اعضای اصلی ناتو است، پاریس به همراه آمریکا، انگلیس، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ از مؤسسان ناتو به شمار می رود که در سال ۱۹۴۹ و چهار سال پس از پایان جنگ جهانی دوم این پیمان را در بروکسل پایه ریزی و به طور رسمی و با دعوت از چند کشور دیگر ناتو را راه اندازی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.