لاریجانی ضمن توصیه به گروه های سیاسی برای رعایت مرام و مروت سیاسی در ایام انتخابات تاکید کرد:این رویه دیوار کجی است که اگر فراز هم شود باز هم بر سر مردم فرود خواهد آمد.

به گزارش جماران،  علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با دهم آذرماه، «روز مجلس» در ساختمان مشروطه میزبان اهالی رسانه شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد و گزارشی از عملکرد مجلس هم به رسانه ها ارائه دهد.

او در این نشست که یک روز بعد از اعلام انصرافش از حضور در انتخابات مجلس یازدهم برگزار می شد، به جایگاه مجلس در نگاه مرحوم آیت الله مدرس اشاره کرد و گفت: مخالفان آیت‌الله مدرس هم به اینکه وی شخصیتی مبرز در تاریخ ایران بوده است اذعان کرده‌اند.  آثاری که از آیت‌الله مدرس منتشر شده است نشان از درخشندگی وی در پارلمان ایران دارد و به همین دلیل وارد مجلس شده است.

لاریجانی ادامه داد: یکی از نکاتی که مرحوم مدرس به عنوان حکومت عادله معتقد بود این بود که قانون و قانونگرایی باید در کشور حاکم شود. به عبارت دیگر مملکت یعنی حکومت قانون و اگر قانون حاکم نباشد، مملکت نیست. ایشان معتقد بود اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند و اسم دولت به معنای واقعی پیدا کند باید قانون حاکم باشد. یکی دیگر از نکات مورد نظر ایشان این بود که مجلس را سمبل مشروطه و نماد آزادی و محل اتکای ملت می دانستند.

وی افزود: معتقدم باید مجلس را به منزله تمام ایران بدانیم، باید تقدس مجلس را بر هر امری مقدم بشماریم. وقتی مرحوم مدرس، استیضاح رضاخان را امضا کرده بود یکی از عناوینی که در آن آمده بود این بود که او به مجلس شورای ملی توهین کرد. لذا برای مدرس قطعی بود که توهین به مجلس یعنی توهین به ملت. 

رئیس مجلس تاکید کرد: فکر می کنم این خیلی مهم است که بدانیم حفظ جایگاه جلس حفط آزادی ها و اراده ملت است. گاهی در فضای کشور با نوعی بی تقوایی سیاسی روبرو می شویم که هتک مجلس می کنند، مجلس را تخریب می کنند، تخریب کنندگان باید بدانند این مخالف مرام مدرس و امام است. 

لاریجانی گفت: مرحوم امام (ره) یک وقتی نمایندگان دور اول را که خدمتشان رسیده بودند فرمودند که«من خیلی از مجالس را یاد دارم، در بعضی از مجالس هم رفتم به عنوان تماشاچی. یک دانه ازامثال شما نمایندگان در آن مجالس ندیدم. الا زمانی که مرحوم مدرس در مجلس بودند...»

لاریجانی با بیان اینکه این بیان امام یک آینده نگری داشت، خاطرنشان کرد: ممکن است یک اشکالاتی همیشه در هر نهادی وجود داشته باشد اما نهاد مجلس یعنی نهادی که نماینده ملت در آن است و تخریب کردن این نهاد تخریب کلیت ملت است. ممکن است در فصل انتخابات هیجانات سیاسی افزایش پیدا کند اما هیجان سیاسی اگر براساس صدق و مروت باشد دیوار کجی است که اگر فراز هم شود باز هم بر سر مردم فرود خواهد آمد. لذا کسانی که با دروغ و افترا قصد فضاسازی دارند دلسوز ملت نیستند آنهم وقتی با دشمن بدسگالی مواجه هستیم که دنبال تخریب و مساله سازی در کشور هستیم خیلی باید مراقب باشیم.

اهم اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: 

شورای سران سه قوه، موقت است و فقط برای بحران فعلی

 در شورای سران سه قوه، مقید هستیم قانون گذاری نشود البته استثنایی هست

کسانی که با دروغ قصد تخریب خدمات نمایندگان را دارند دلسوز مردم نیستند.

گزارش تصویری >>> نشست رسانه ای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.